یکی از شهروندان مارکام که در ۱۹ سالگی آدم کشته بود، مجوز وکالت گرفت

Submitted on س., 02/25/2020 - 00:43

بیشتر به افسانه  می ماند اما حقیقت دارد.

اخیرا کانون وکلای اونتاریو به فردی که محکوم به قتل شده بود، مجوز وکالت داد.

روهان جورج ساکن مارکام است. در سال ۱۹۸۶ وقتی او سه سال بیشتر نداشت خانواده اش از سری لانکا به کانادا پناهنده شدند.

او کوچکترین فرزند خانواده بود. تا ۱۲ سالگی خانواده جورج چندین بار محل سکونتشان را تغییر دادند و در نقاط مختلف کشور سکونت داشتند. در تمام آن دوران، جورج دانش آموز خوبی بود. اما در چهارده سالگی زمانی که وارد دبیرستان کاتولیک مادر ترزا در شرق تورنتو شد، زندگی او تغییر کرد. او هم مانند دیگر نوجوانان خانواده های مهاجر تامیل، برای خود جایی نمی دید، در بهترین حالت به او کم اعتنایی می شد، و در بدترین حالت، نادیده گرفته می شد.

پس جذب گنگها شد. عضویت در گنگ موجب می شد که او احساس کند کسی است.

جورج چه می گوید؟

جورج به کندین پرس می گوید: «زندگی من نمونه ای از زندگی نوجوانان تامیل در آن دوران است. ما جذب نمی شدیم. من در فرهنگ خشونت بار آمدم. خشونت به نظرم نرمال می آمد.»

در سال ۲۰۰۴ او به خاطر سرقت یک بطری مشروب و عدم حضور در دادگاه، محکوم شناخته شد، و ۳۰ روز زندان برایش تعیین شد.

در ژانویه ۲۰۰۵ قطار زندگی او کاملا از خط خارج شد. او که ۱۹ ساله بود، در یک اقدام به قول قاضی دادگاه کاملا بی معنا، در کشتن یک نفر مشارکت کرد.

او و سه نفر دیگر یقه نوجوانی را در محل کارش گرفتند و او را به داخل اتومبیل کشاندند و سپس جورج و یکی دیگر از آن سه نفر، چهار بار به نوجوان که مقاومت می کرد چاقو زدند، و او را در پارک مجاور رها کردند تا بمیرد. این انتقام گیری درون گنگی بود.

جورج که ۱۵ سال سکوت کرده بود، می گوید برای احترام به خانواده قربانی، ۱۵ سال در سایه زندگی کرده و حرفی نزده. اما حالا که با تصمیم کانون وکلای اونتاریو، صاحب مجوز وکالت شده، ناگهان توجه رسانه ها به سویش جلب شده. و او برای اولین بار لب به سخن گشوده.

جورج که متهم به قتل عمد شده بود، در مارچ ۲۰۰۷ جرم «قتل نفس» را پذیرفت و به ۸ سال زندان محکوم شد. او که ایام زندانش را در یکی از سختگیرانه ترین زندانهای کشور می گذراند در سال ۲۰۰۹ بخشش گرفت. اما بلافاصله با مشکلاتی رو به رو شد که مقابل همه کسانی که در قفس تبهکاری زندانی می شوند قرار می گیرد.

هر جا برای کار می رفت با عبارت «ساری» رو به رو می شد. حتی نمی توانست برای کار در والمارت اپلای کند چون سوء پیشینه اش چک می شد.

او به محیط آکادمیک روی آورد. ابتدا وارد سنه کا کالج شد. از آنجا در سال ۲۰۱۱ فارغ التحصیل شد. سپس در سال ۲۰۱۳ از دانشگاه تورنتو مدرک کارشناسی دریافت کرد. و در سال ۲۰۱۷ از دانشگاه وینزور مدرک حقوق گرفت.

مقابل پنل کانون وکلا، جورج شرح داد که چگونه توانسته زندگی خود را کاملا متحول کند. دهها نامه ساپورت از سوی اساتید دانشگاه و دوستان و خویشان، اپلی کیشن او را برای دریافت مجوز وکالت، تکمیل می کرد.

او نقطه عطف زندگیش را صحبتهایش با روانشناس زندان می داند. در جریان آن گفت و گوها او دریافت که «نادم بودن در عمل» active remorse‌ یعنی چی: « فقط احساس گناه کافی نیست، باید سعی کرد که تغییر مثبتی ایجاد کرد.»

جورج می گوید هنوز زود است که وارد دنیای وکالت شود. او می خواهد ابتدا کمی تامل کند، خوب گذشته اش را بررسی کند، و بعد شاید روزی مسئولیت وکالت را به عهده بگیرد و به نمایندگی از موکلش جلوی هیات منصفه ظاهر شود.

او این مسئولیت را خیلی بزرگ می داند.

منبع
salamtoronto

بیشترین بازدید اخبار امروز