بازتاب موفقیت یک استارتاپ ایرانی در کانادا/ تولید ماسک با چاپگر سه بعدی

Submitted on چ., 05/06/2020 - 01:02
ایران استار: رسانه‌های ایران در روز ۵ ما می اخبار متنوعی را با موضوع کانادا پوشش دادند. این رسانه‌ها از موفقیت یک استارتاپ دانشگاهی با موسسان ایرانی در کانادا نوشتند و همچنین به موضوعاتی مانند کاهش رشد اقتصادی کانادا، تولید یک نوع ماسک جدید و همچنین اختلاف نظر کانادا با آمریکا درباره منشاء ویروس کرونا هم اشاره داشتند.
 
تعویق بازگشایی در کبک
سایت واحد مرکزی خبر به عنوان یکی از رسانه‌های وابسته به جمهوری اسلامی ایران خبر داده است که کبک به عنوان آلوده ترین استان کانادا به ویروس کرونا از به تعویق افتادن یک هفته ای بازگشایی مراکز تجاری مونترال خبر داد که تا پیش از این برای ۱۱ مه پیش بینی شده بود.
واحد مرکزی خبر این خبر را به نقل از فرانس پرس منتشر کرده و نوشته است ر حالی که قرار بود فروشگاه ها و مارکز تجاری در این استان فرانسه زبان از دوشنبه آینده بازگشایی شوند، فرانسوا لوگو نخست وزیر کبک تصمیم گرفت در این زمینه عقب نشینی کند. بیش از نیمی از ۶۶ هزار مورد آلوده به ویروس کرونا در کانادا و ۳ هزار و ۹۰۰ مورد مرگ ناشی از آن مربوط به کبک است.
 
صفر شدن رشد اقتصادی
پس از آنکه در روزهای گذشته برخی از خبرگزاری های ایسنا از موفقیت کانادا در کاهش تورم خبرهایی منتشر کرده بودند، روز گذشته این خبرگزاری خبری را در جهت عکس منتشر کرد و نوشت رشد اقتصادی کانادا به طرز کم سابقه ای صفر شد. برخی از کارشناسان، تعطیلی گسترده کسب و کارها در نتیجه شیوع کرونا و سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی را  از جمله دلایل مهم ثبت رشد صفر درصدی اقتصادی کانادا در ماه فوریه می دانند. این رشد که کمتر از رشد ماه قبل و رقم پیش‌بینی شده توسط کارشناسان بود، در شرایطی رخ داد که سه ماه قبل نیز اقتصاد کانادا یک رشد منفی را به ثبت رسانده بود.
 
حق بیمه بیشتر سیگاری ها برای دهان و دندان
بهزاد هوشمند دبیر شورای آموزش دندان‌پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه در کانادا فردی که سیگار می‌کشد باید حق بیمه بیشتری برای خدمات سلامت دهان ودندان خود پرداخت کند وی با اشاره به این نکته گفته از رشد ۱۹ درصدی تعرفه‌های دندانپزشکی در ایران خبر داده و گفته است که با توجه به اینکه خدمات دندانپزشکی نیز آسیب پذیر است باید مورد بررسی قرار بگیرد. مردم نیز باید از لحاظ اقتصادی پرداخت از جیب شان منطقی باشد و این امر نیازمند تصمیم گیری معقول و منطقی است. سیستم‌های حمایتی از طریق بیمه‌ها باید تقویت شود.
 
تولید ماسک با چاپگر سه بعدی
خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی نوشته است که یک شرکت تجاری در کانادا ماسک‌هایی را برای جلوگیری از ابتلا به کرونا تولید کرده که با چاپگر سه بعدی تهیه می‌شوند و اختلالی در تنفس افراد ایجاد نمی‌کنند.
این ماسک‌ها موسوم Nue ۳D  توسط شرکت LuxMea Design و با استفاده از یک برنامه هوش مصنوعی طراحی شده‌اند و از همین رو بر مبنای وضعیت صورت مشتریان قابل شخصی سازی می‌باشند.
شخصی سازی این ماسک‌ها هم جلوی ورود ذرات مضر را به بینی و دهان افراد می‌گیرد و هم از آزار و اذیت افراد در زمان تنفس به علت شل بودن یا سفتی بیش از حد ماسک جلوگیری می‌کند. سوراخ‌های ریز تعبیه شده بر روی این ماسک باعث می‌شود صدای افراد در زمان صحبت کردن با دیگران یا با گوشی به راحتی شنیده شود.
 
بازتاب موفقیت یک استارتاپ ایرانی در کانادا
سایت دیجیاتو که اخبار مربوط به فناری و کسب وکارهای آنلاین را منتشر می‌کند به فعالیت استارتاپ «اپلاي برد»د (Applyboard)  در کانادا پرداخته که ۳ برادر ايراني موسس آن هستند  و توانسته با وجود بحران كرونا ۷۵ ميليون دلار سرمايه جذب كند و با بيش از يك ميليارد دلار ارزش، به كلوپ استارتاپ هاي يونيكورن فناوري آموزشي ملحق شود.
دیجیاتو نوشته اگر دانشجو هستيد و قصد ادامه تحصيل در خارج از كشور را داريد، حتماً نام اپلاي برد به گوشتان خورده؛ سايتي كه سال ۲۰۱۵ توسط برادران ايراني ساكن كانادا تأسيس شده و از آن زمان تاكنون به دانشجويان بين المللي براي گرفتن پذيرش از دانشگاه ها كمك مي كند. اين سايت در مدت پنج سال فعاليتش به بيش از ۱۰۰ هزار دانشجو از ۱۱۰ كشور دنيا براي اخذ پذيرش از دانشگاه ها كمك كرده و مي گويد سال گذشته ۳۰۰ ميليون دلار درآمد داشته است.
 
اختلاف آمریکا و کانادا درباره منشاء ویروس کرونا؟
خبرگزاری فارس وابسته به سپاه به نقل از فارین پالیسی از اختلاف نظر کانادا در کنار استرالیا، بریتانیا با ادعای رئیس‌جمهور آمریکا درباره منشاء آزمایشگاهی ویروس کرونا نوشته است.
فارس نوشته که اتاوا، کانبرا و لندن اعلام کرده‌اند تحقیقات درباره منبع این ویروس باید ادامه پیدا کند.
در مقابل وقتی از «دونالد ترامپ» پرسیده شد که آیا شواهدی در حمایت از این فرضیه که ویروس از آزمایشگاه سطح ۴ ووهان در چین منشاء گرفته، دیده شده، او گفت: «بله من دیده‌ام.» «مایک پامپئو» وزیر خارجه او هم برای تبلیغ این فرضیه در شبکه «ای‌بی‌سی» حاضر شد و گفت: بله شواهد زیادی وجود دارد که ویروس از آنجا سرچشمه گرفته است.
روز یکشنبه فارین پالیسی از «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا درباره این ارزیابی‌ها پرسید، او در جواب گفت: «هنوز برای نتیجه‌گیری قطعی بسیار زود است.»
ترودو از اظهارنظر درباره این که آیا آژانس‌های اطلاعاتی کانادا مشغول تحقیق در خصوص این ادعا هستند خودداری کرد، اما گفت ضروری است که فایو آیز سوالای بی‌شمار مردم را پاسخ بدهد.
 
بازتاب فعالیت یک مسجد کانادایی دیگر در رسانه‌های ایران
خبرگزاری شبستان که اخبار مربوط به فعالیت مساجد را منتشر می کند در ادامه برجسته سازی اخبار مربوط به فعالیت مساجد در کانادا از مسجد «فیضان مدینه» در «لانگلی» کانادا نام برده است
این رسانه به نقل « sloughobserver» نوشته مسجد «فیضان مدینه» در «لانگلی» کانادا هنوز هم به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته است، اما شرایط موجود به این معنی نیست که این مسجد نمی تواند مرکز کارهای خیر در جامعه بزرگ لانگلی نباشد.
 این مسجد در حال همکاری با اعضای خیریه «دعوت اسلام» برای برداشتن باری از روی دوش شهروندان در شرایط قرنطینه و مقابله با ویروس همه گیر کرونا است.
شبستان به پروژه‌های این مسجد  از جمله عرضه نان و شیر رایگان به افراد نیازمند در روزهای دو شنبه،چهارشنبه و جمعه اجرا می‌شود.
 
منبع
iranstar

بیشترین بازدید اخبار امروز