آیا اجاره بهاء تا پایان امسال کاهش می یابد؟

Submitted on ش., 06/18/2022 - 21:27

پیش بینی می شود تورم تا پایان سال کاهش یابد! اما اجاره بها در حال افزایش است و پایین آمدن آن مشکل است
با افزایش مجدد تورم، کانادایی ها هزینه های زندگی را افزایش خواهند داد و کارشناسان می گویند فشار بر اجاره کنندگان در ماه های آینده افزایش خواهد یافت و حداقل تا پایان سال شاهد کاهش اجاره بها نخواهیم بود.

موشه لندر، استاد اقتصاد در دانشگاه کنکوردیا در مونترال، گفت که کانادایی ها شاهد افزایش اجاره بها ناشی از تورم خواهند بود. اگر مستاجر هستید، طی ۶ تا ۱۲ ماه آینده شاهد افزایش قابل توجهی در اجاره خواهید بود. "من گمان می کنم که ما هنوز بدترین را ندیده ایم."

لندر گفت: «همه ما تحت فشارهای تورمی هستیم و همچنین صاحبخانه‌ها هم همینطور تحت فشار هستند. مالکان برای افزایش اجاره بها باید با تورم همگام باشند.

پل دانیسون، مدیر محتوا در Rentals.ca، گفت: "افزایش اجاره در بسیاری از بازارهای اصلی کانادا مشاهده شده است."

اما اکنون تورم از کنترل خارج شده است و اجاره بها سر به فلک کشیده است».

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، طبق آمار، درماه جون امسال، متوسط ​​اجاره خانه یک خوابه در کانادا ۱۵۹۱ دلار و متوسط ​​اجاره خانه دو خوابه ۲۰۳۳ دلار بوده است. متوسط ​​اجاره ماهانه برای یک اتاق خواب ۲۳۷۷ دلار در ونکوور و ۲۱۳۳ دلار در تورنتو است. متوسط ​​اجاره یک واحد دو خوابه در ونکوور ۳۴۹۵ دلار و در تورنتو ۳۰۰۲ دلار است.

جان پاسالیس، رئیس Realosophy Realty مستقر در تورنتو، گفت: «افزایش نرخ‌ها کار را برای افرادی که می‌خواهند خانه بخرند، که بسیاری از آنها به بازار اجاره بازگشته‌اند، سخت‌تر کرده است.

آیا پیش بینی می شود اجاره بها تا پایان امسال کاهش یابد؟
لندر معتقد است که افزایش تورم احتمالاً برای مدت کوتاهی ادامه خواهد داشت و او انتظار دارد که تورم در نهایت تا پایان سال یکسان شده و کاهش یابد. این به این دلیل است که کانادا در ماه‌های اخیر شروع به افزایش نرخ بهره کرده است و تأثیر آن بر تورم ظرف چند ماه آینده اعمال خواهد شد.

"اگر افزایش نرخ از اواسط سال آغاز شود، انتظار دارم تا پایان سال تاثیر آن احساس شود. بنابراین انتظار دارم تورم از آنجا شروع به کاهش کند."

اما لندر اشاره می کند که حتی اگر تورم کاهش یابد، لزوماً به این معنی نیست که اجاره بهاء نیز به دنباله رو آن خواهد بود. نتیجه محتمل تر این است که رشد اجاره بها کندتر باشد.

لندر گفت: "اجاره ها همچنان بالا می روند، همیشه همین طور بوده است، به ندرت می توان شاهد کاهش اجاره بها بود." «فقط این است که نرخ افزایش اجاره بها متفاوت خواهد بود، و با شتاب فعلی نخواهد بود.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز