ترودو: به دانشجویان پول می‌دهم؛ انتاریو از ارتش کمک خواست

Submitted on پ., 04/23/2020 - 01:30
کمک به دانشجویان
نخست وزیر کانادا امروز (22 اپریل) وعده کمک اضطراری جدید به دانشجویانی که تحصیلات و آینده شغلی آنها توسط ویروس کرونا مختل شده، را داد و گفت مبلغ ماهانه 1250 دلار برای دانشجویان که کار یا ساعات کارشان را در ماه اوت از دست داده‌اند در نظر گرفته است. این مزایا برای افراد معلول یا افرادی که از دیگران مراقبت می‌کنند، به 1.750 دلار افزایش می‌یابد. این پرداختی اکنون بخشی از برنامه 9 میلیارد دلاری کمک به شرایط بحرانی کرونا در کاناداست.
ترودو گفت که دانش‌آموزانی که بطور داوطلبانه به جامعه خدمت کنند ماهانه بین 1000 تا 5000 دلار پاداش خواهد داد. هدف از این برنامه حمایت از جوانانی است که در برنامه‌های امدادرسانی اضطراری کرونا شرکت می‌کنند.
 
انتاریو از ارتش کمک خواست
استان انتاریو که اکنون از نظر تعداد مبتلایان به کرونا، پس از استان کبک در مقام دوم قرار دارد، مانند استان کبک بدنبال کمک ارتش در یاری رساندن به خانه‌های سالمندان است. در روز چهارشنبه با افزایش تعداد کشته‌های کرونا به بیش از 2،000 در کانادا و مبتلایان به 40،000 نفر و با اعلان اینکه بیش از نیمی از مرگ و میرهای ناشی از این بیماری در خانه‌های سالمندان به ویژه در کبک و انتاریو صورت گرفته، انتاریو به فکر راه چاره افتاد.
"داگ فورد"، نخست وزیر انتاریو اعلام کرد که برای کمک به مقابله با بحران در خانه‌های سالمندان از ارتش کمک خواهد خواست. او گفت که امروز به طور رسمی از دولت فدرال منابع اضافی درخواست خواهد کرد، از جمله از آژانس بهداشت عمومی کانادا و نیروهای مسلح کشور تا بتواند به طور خاص به پنج خانه سالمند که وضعیت نامناسبی دارند یاری رساند. در انتاریو 128 اقامتگاه سالمندان در حال حاضر با شیوع فعال کرونا سروکار دارند و تا امروز 127 کشته کرونا از حداقل 448 کل کشته‌های این استان ساکن این خانه‌ها بوده‌اند.
نیروهای ارتش کانادای قبلاً بنا به درخواست "فرانسوا لوگو"، نخست وزیر کبک و با موافقت دولت فدرال به آن استان اعزام شده‌اند که البته لوگو روز چهارشنبه گفت كه از دولت فدرال خواسته است تا 1000 سرباز دیگر را نیز برای كمک اعزام نماید. لوگو در جلسه توجیهی روزانه خود به خبرنگاران گفت که این استان حتی پس از آوردن 350 متخصص پزشک و پرستار از دیگر نقاط، و نیز استفاده از دانشجویان پرستاری نتوانسته است به اندازه کافی نیروی آموزش دیده برای تأمین نیازهای فوری سیستم پیدا کند.
تعداد خانه‌های سالمندان کبک که در "وضعیت بحرانی" قرار دارند هفته گذشته دو برابر شد و از 41 به 80 خانه رسید. در کل، تقریباً 850 نفر از 1041 نفری که در اثر کرونا در کبک فوت کرده‌اند از ساکنان اینگونه خانه‌ها بوده‌اند.
 
امروز در استان‌ها چه گذشت؟
بریتیش کلمبیا:
"جان هورگان"، نخست وزیر این استان اظهار داشت که می‌خواهد در مورد بازگشایی پس از کرونا در استان محتاطانه عمل کند. او می‌گوید دو شیوع اخیر در زندان و یک کارخانه فرآوری طیور، هشداری جدی در رعایت کردن احتیاط بوده است.
 
آلبرتا:
این استان با راه‌اندازی یک وب‌سایت به افراد کمک می‌کند تا مکان‌های داوطلب شدن را بهتر بیابند. "جیسون کنی"، نخست وزیر آلبرتا گفت: بدینگونه خواهیم توانست با خیرین محلی به کمک آنهایی که محتاج هستند بشتابیم.
 
ساسکاچوان:
انتظار می رود "اسکات موت" نخست وزیر این استان چهارشنبه شب یک روز قبل از ارائه طرح بازگشایی این استان با مردم بطور زنده صحبت کند.
 
مانی‌توبا:
یک زوج نجات یافته از کرونا از مردم خواستند که در خانه بمانند و بیماری را جدی بگیرند. "کریستی واکر"، پس از بازگشت از آمریکا گفت: "بیماری خیلی سریع رشد کرد".
 
انتاریو:
یک خانه‌ سالمندان دیگر اعلان کرد که در آن موارد کرونا دیده شده است. مرکز مراقبت "هاوثورن" در شمال غربی تورنتو اعلان کرد که سه‌شنبه پنج مرگ و میر ساکنانش را ثبت کرده است.
 
کبک:
کرونا وارد یک بیمارستان مونترال شد و در پنج بخش بیماران را آلوده کرد، از جمله بیماران سرطانی و دیابتی را.
 
نیوبرانزویک:
این استان وب‌پورتالی را راه‌اندازی کرده تا افراد بتوانند نتایج آزمایش کرونای خود را ببینند. این استان در حال بررسی برنامه بازگشایی است
 
نوااسکوشیا:
"استفان مک نیل"، نخست وزیر این استان می‌گوید کسانی که هزینه‌های اضافی توزیع دارو برای خانواده‌های بیمار و سالمندان را حذف می‌کند. بخاطر کرونا اکنون مردم فقط می‌توانند 30 روز دارو دریافت کنند و هر پُر کردن مجدد داروهای آنان بین  4.49 دلار تا 12.99 دلار هزینه دارد.
 
جزیره پرنس ادوارد:
نخست وزیر و مقام ارشد بهداشتی می‌گویند که امیدوارند تا اوایل ماه مه برخی از محدودیت‌های کرونا را بردارند. دکتر "هدر موریسون" گفت: "این روند با مشورت و ارزیابی ریسک با صنعت، ادارات دولتی، مشاغل و جوامع درگیر خواهد بود".
 
در نیوفاندلند و لابرادور:
رئیس ارشد پزشکی، "دکتر جانیس فیتزجرالد" می‌گوید این استان در آینده نزدیک می‌تواند اقدام به بازگشایی نماید اما هشدار داد که ساکنان نباید به زودی انتظار بازگشت کامل به وضعیت عادی را داشته باشند. به مدت پنج روز هیچ مورد جدید کرونا در این استان گزارش نشده است.
 
سرزمین های شمال غربی:
1.6 میلیون دلار وام کم‌بهره به مشاغل متاثر ازکرونا اختصاص یافت.
منبع
iranstar

بیشترین بازدید اخبار امروز