توهین، تحقیر و خشم در سخنان فرمانده سپاه قدس

Submitted on چ., 12/21/2022 - 13:09

اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی برون مرزی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، در نخستین سخنرانی خود پس از آغاز اعتراضات سراسری در ایران، با ناآگاه خواندن معترضان، آمریکا را باعث اعتراضات کنونی در ایران دانسته و گفت:

وی در ادامه، زنان و دخترانی را که حجاب اجباری را کنار گذاشته‌اند، در شمار زنان «باشرف» به حساب نیاورده و گفت: «این بالای شهر تهران است.در تمام این خیابان ولیعصر که راه بروید، یک زن باشرف را نمی‌بینید که غیرمحجبه باشد».

از آغاز اعتراضات مردمی در ایران، شمار زیادی از زنان و دختران، به‌ویژه در شهرهای بزرگ، بدون حجاب اجباری در سطح شهر تردد می‌کنند. سخنان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در حالی ایراد میشود که معترضان ایرانی، برای روزهای پایانی آذر، فراخوان تجمع اعتراضی و اعتصاب صادر کرده‌ و بر عزم خود برای تداوم بخشیدن به اعتراضات تاکید دارند.

اسماعیل قاآنی، در ادامه مدعی شد دشمنان، در بیست سال گذشته «هفت هزار میلیارد دلار در منطقه غرب اسیا که کانون مقاومتش از درون جمهوری اسلامی‌ است خرج کردند اما با این همه هزینه، هر جا وارد شدند شکست خوردند».

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، که در مراسم سالگرد فوت حسن ایرلو سخن می گفت، با تأکید بر اینکه دشمن اصلی «امریکا و رژیم صهیونیستی» ست، گفت: «بقیه مثل عربستان، تفاله و کمترین هستند و ارزش دشمن بودن ندارند». 

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، یک روز پیش از آن، در یک کنفرانس خبری گفته بود که دولت ایران آماده بازگشت به روابط عادی با عربستان است.

اسماعیل قاآنی، در جمع کادر نیروی قدس سپاه، با اشاره به اقدامات سپاه پاسداران در داخل و خارج ایران، ضمن تهدید غرب و اسرائیل، از اجرای هفتگی ٤‬٠ تا ٥٠ عملیات در کرانه باختری خبر داد. وی با اشاره به اینکه امروز «شخصیت‌های قدیمی یهود تشکیلاتی برای خروج از اسرائیل ایجاد کرده‌اند»، گفت:

او همچنین در ادامه تهدیدها و تاکید بر تداوم اقدامات کشورش در منطقه، گفت که «هرچه آمریکا و اسرائیل فشار بیاورد، فشار مضاعف بر آن‌ها گذاشته خواهد شد.»

قاآنی در ادامه با تهدید مخالفان جمهوری اسلامی و روزنامه‌نگاران، گفت: «تمام اقدامات دشمن توسط ما ثبت شده است و همه آنها بدون استثنا ضربه خواهند خورد. هر کس یک روز کار رسانه‌ای علیه ما کرده باشد، یک روز ضربه‌اش را خواهد خورد.»

بنا بر گزارش اول دسامبر ۲۰۲۲ کمیته‌ حفاظت از روزنامه‌نگاران، ایران در صدر فهرست جهانی بزرگترین زندان روزنامه‌نگاران قرار گرفته است.

مراسم سالگرد فوت حسن ایرلو، یکی از نیروهای سپاه قدس و سفیر جمهوری اسلامی نزد حوثی‌ها، عصر سه شنبه ۲۹ آذر، در مرکز همایش های صدا و سیما، با حضور حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران، اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، برگزار شد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز