برای دریافت سوبسید دولتی کانادایی با بهره ی صفر جهت خرید خانه سه شرط لازم است. از ماه سپتامبر درخواست کنید

Submitted on جمعه, 06/21/2019 - 18:34

دولت کانادا سیاست اصلی سوبسید در بودجه ی فدرال را در آغاز امسال با فراهم آورد بیمه ی خانه برای خریداران دست اول ۱۰٪ سوبسید اعلام کرد. دولت جزئیات این سوبسید را روز دوشنبه اعلام کرد.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، این سیاست که برنامه ی انگیزشی خریداران دست اول نام دارد از سپتامبر امسال به طور رسمی قابل اجراست.

شرط اول: خریداران دست اولی که در سال کمتر از ۱۲۰۰۰۰ حقوق دارند می توانند درخواست سوبسید کنند.

شرط دوم: The Canadian Mortgage and Housing Corporation (CMHC) ده درصد از هزینه ی خرید خانه را تأمین می کند، خریداران باید حداقل استاندارد برای بیمه ی مورتگیج را داشته باشند؛ برای مثال ۵٪ از پیش پرداخت خانه را داشته باشند.

شرط سوم: بعد از گرفتن مورتگیج باضافه ی سوبسید CMHC، مجموع رقم حاصله نباید بیش از ۴۸۰۰۰۰ باشد. این بدان معناست که این طرح فقط برای خانه هایی تا سقف ۵۶۰۰۰۰ دلار به کار می رود.

اگر خانه ی دست دومی بخرید که شرایط بالا را داشته باشد، CMHC سوبسید ۵٪ از قیمت خانه را فراهم می کند. اگر خانه ی دست اول و نو بخرید CMHC سوبسید ۱۰٪ را فراهم می کند.

سوبسید CMHC بدون بهره می باشد و هزینه ی وام گرفتن این نوع سوبسید مجانی است
اگرچه دولت اشاره کرده است که این وام بدون بهره است ولی CMHC ارزش خانه را بالا و پایین می برد. بعبارت دیگر اگر خانه مجدد به فروش برود و یا به قیمت آن اضافه شود، این افزایش قیمت با CMHC نیز تقسیم خواهد شد و اگر این خانه از ارزشش کاسته شود، CMHC نیز متحمل ضرر می شود.

برای مثال اگر خریدار خانه پیش پرداخت ۲۵۰۰۰ دلار بپردازد، CMHC به میزان ۲۵۰۰۰دلار نیز فراهم می کند و. CMHC پنج درصد مالکیت خانه را به عهده می گیرد. در آینده اگر خانه ارزشش ۶۰۰۰۰۰ دلار باشد، خریدار به جای اینکه ۲۵۰۰۰ دلار پیشنهادی CMHC را بپردازد باید ۵٪ قیمت CMHC را بفروشد که معادل ۳۰۰۰۰ دلار می شود.

تصویر زیر تفاوت بین سوبسید و بدون سوبسید را نشان می دهد:

نمونه ی بالا را بعنوان مثال قرار می دهیم، اگر نرخ بهره ی مورتگیج ۳/۰۹٪ باشد، خریدار می تواند ۲۵۰ دلار در ماه تحت سوبسید پس انداز کند و در سال بیش از ۳۰۰۰ دلار پس انداز کند.

Jean-Yves Duclos، عضو لیبرال مجلس و وزیر کابینه ی مسئول CMHC، ابراز داشت که سوبسید برای خرید خانه پول بیشتری در جیب کانادایی ها می ریزد و تخمین زده می شود که ۱۰۰۰۰۰ خانواده از این سوبسید در کشور منفعت ببرند.

بعلاوه، خریدارانی که در برنامه ی سوبسیدی شرکت می کنند باید در طی ۲۵ سال تمام مورتگیج خانه را بپردازند و یا اینکه خانه را بفروشند. این صاحبان خانه همچنین می توانند مالکیت CMHC را در هر زمان پس بدهند و مبلغ بر حسب ارزش بازار محاسبه خواهد شد. دولت اعلام کرد از ماه سپتامبر تقاضاها برای دو سال پذیرفته می شود و خانه های خریداری شده بعد از تاریخ اول نوامبر تحویل خواهد شد.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز