توضیحات مهم مدیرعامل آتش‌نشانی در مورد حادثه پله برقی | پیدا کردن عضو قطع شده ۲۰ دقیقه زمان برد | گزارشی از نقص فنی پله برقی ثبت نشده بود

Submitted on ی., 08/06/2023 - 05:37

به گزارش همشهری آنلاین، قدرت‌اله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران صحن علنی شورای شهر با اشاره به وضعیت ۵۰۰ پله برقی در سطح شهر، گفت: در سال ۱۴۰۱ سازمان برای ۵۰۰ پله در ۲۲ منطقه دستورالعملی را صادر و آن را به شهرداران مناطق جهت رفع مشکلات ایمنی پله‌ها ابلاغ کرد، بر این اساس شاهد اتفاقات خوبی در سال گذشته بودیم.

او افزود: تمام حوادث مربوط به پله برقی، سه مورد بود و حادثه آنچنانی در مورد پله‌های برقی نداشته‌ایم؛ اما در این مورد نوجوان ۱۲ ساله می‌خواست بند کفش خود را ببندد که انگشت او میان پله گیر می‌کند و این نوجوان دچار سانحه می‌شود.

محمدی با بیان اینکه ساعت ۱۹:۵۰ حادثه به آتش نشانی اعلام شد، گفت: ساعت ۱۹ و ۵۲ دقیقه آتش نشانان به محل اعزام شدند و ترافیک سنگین در بلوار ابریشم باعث می‌شود که هفت دقیقه و ۳۰ ثانیه طول بکشد تا به محل برسند.

او افزود: وقتی جسم خارجی وارد پله برقی می شود برق به صورت هوشمند قطع می‌شود و سه کف پله به صورت استاندارد حرکت می کند تا عابران پیاده دچار حادثه نشوند؛ این کودک روی آخرین پله ها بوده که عضوی از دست او قطع شده بود و تعدادی از پله‌ها را باز کردند تا عضو قطع شده پیدا شود و ۲۰ دقیقه زمان برد. کلانتری و اورژانس در محل حضور داشتند و عضو قطع شده را تحویل خانواده مصدوم دادند.

محمدی گفت: برای تشخیص این حادثه سامانه ۱۳۷ را رصد کردیم که هفت تماس مبنی بر خاموشی دستگاه های پله برقی بوده و اصلا نقص فنی اعلام نشده بود؛ HSE در خصوص پله برقی مورد نظر انجام شده بود و با وجود نصب علائم هشدار، سهل انگاری عابر پیاده به عنوان علت حادثه اعلام می‌شود، متأسفانه فرد آسیب دیده روی پله نشسته بوده و دست او وارد قسمت کناری پله برقی شد.

او با بیان اینکه سطح آگاهی شهروندان از نحوه استفاده پله برقی با اطلاع رسانی، اقدامات رسانه‌ای و نصب علائم افزایش پیدا کند، تصریح کرد: امیدواریم شورا بودجه مشخصی را تعیین کند تا پله‌هایی که فعال نیستند به روز رسانی و فعال شوند. بر اساس رصدهای صورت گرفته این حوادث در کشورهای دنیا زیاد است اما حتی یک حادثه هم برای ما زیاد است و از این موضوع ناراحت هستیم.

چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه سازمان زیباسازی تمام تلاش و هم و غم خود را برای سالم ماندن پله‌های برقی به کار بگیرد، گفت: HSE برنامه ای است که قاعدتا اجرا می‌شود و بازدیدهای هفتگی صورت می‌گیرد. فعال نبودن بهتر از این است که چنین حادثه ای ایجاد شود.

قدرت اله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران همچنین با بیان اینکه اورژانس شرکت شهر سالم با حضور متخصصین در محل حادثه حضور داشت، تأکید کرد: بعد از اینکه گمان کردند ممکن است شرایط بیمارستان مناسب نباشد کودک مصدوم به بیمارستانی بهتر منتقل شد. مسئولان هم تماس تلفنی با پدر این کودک برقرار و از آنها دلجویی کردند. ضمن اینکه معاون خدمات شهری و مدیرعامل سازمان زیباسازی هم در بیمارستان حضور یافتند و از نزدیک روند درمان او را پیگیری کردند.  مام هزینه های درمانی نیز توسط شرکت شهر سالم پرداخت شده است. هم اکنون نیز نیروهای شرکت شهر سالم در بیمارستان و در کنار خانواده این کودک حضور دارند.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز