رکورد مدت زمان طولانی انتظار در اورژانس بیمارستان‌های انتاریو در در ماه سپتامبر

Submitted on ی., 11/20/2022 - 15:07

رکورد مدت زمان طولانی انتظار در اورژانس بیمارستان‌های انتاریو در در ماه سپتامبر

با توجه به شرایط «نامساعد» موجود در گزارشی که نشان می‌دهد مدت زمان انتظار در اورژانس‌های بیمارستان در حال افزایش است، از دولت انتاریو خواسته شده است تا برنامه‌های تثبیت مراقبت‌های بهداشتی در استان را به روز رسانی کند.

آخرین داده‌های مرکز بهداشت انتاریو که در روز اول نوامبر به مدیران اجرایی و روسای بخش اورژانس ارائه شده بود روز چهارشنبه توسط حزب لیبرال این استان منتشر شد.

«مهم نیست که چگونه به این داده‌ها نگاه کنید. روند نزولی مراقبت‌های بهداشتی چه با در نظر گرفتن عملکرد ماهانه و چه سالانه، همچنان ادامه دارد و متاسفانه اکنون در حال سقوط است. سپتامبر در مقایسه با سال گشته و ماه اوت بسیار بدتر بوده است. در واقع از سال ۲۰۰۸، این بدترین سپتامبر تاریخ بوده است.»

مطابق با گزارش مرکز بهداشت انتاریو در ماه سپتامبر، روزانه به طور متوسط حدود ۹۴۶ بیمار در اورژانس‌های سراسر استان از ساعت ۸ صبح منتظر تخت بیمارستان بوده‌اند. این تعداد در ماه اوت کمتر از ۸۸۴ بود.

داده‌های ماه سپتامبر امسال به نسبت سال ۲۰۲۱، حاکی از افزایش ۴۴.۷ درصدی این آمار است.

بیماران منتظر تخت بستری هستند و تختی وجود ندارند و در نتیجه به تخت‌های مراقبت‌های ویژه که برای بیماران جدید تعبیه شده است هجوم می‌برند. و زمانی که فضایی برای ارزیابی، مدیریت و درمان بیماران جدید وجود نداشته باشد، به فضاهای غیرمتعارف روی می‌آروند.

میانگین زمان انتظار در اورژانس در بیمارستان‌های انتاریو در ماه سپتامبر به رکورد بالایی رسیده است.

بر اساس داده‌های مرکز Health Quality Ontario (HQO)، بیماران به طور متوسط ۲۱.۳ ساعت را در انتظار پذیرش سپری کرده‌اند.

این زمان به نسبت ۲۰.۷ ساعت ماه اوت و ۲۰.۸ ساعت ماه جولای دچار افزایش شده است که به گفته‌ی HQO همچنین نماینده‌ی بالاترین میانگین زمان انتظار برای پذیرش در بیمارستان‌های انتاریو در سال گذشته است.

داده‌های HQO در سپتامبر ۲۰۲۲ نشان می‌دهد ۲۳ درصد از بیماران اورژانسی با میانگین زمان انتظار در اورژانس ۸ ساعت در بیمارستان بستری شده‌اند.

زمان انتظار برای بیمارانی که نیازی به بستری شدن ندارند به شدت کمتر است. داده‌های HQO حاکی از آن است که حدود ۸۹ درصد از بیمارانی که نیازی به بستری نداشته‌اند، ویزیت اورژانسی خود را در عرض ۸ ساعت به پایان رسانده‌اند.

بیمارانی که شرایط اورژانسی خفیف‌تری داشتند و به بستری هم نیازی نداشتند، به طور متوسط ۳.۱ ساعت را در اورژانس سپری کردند. هدف تعیین شده از سمت استان برای بیماران غیر اورژانسی چهار ساعت است و حدود ۷۵ درصد از بیماران ویزیت خود را در همین مدت انجام داده‌اند.

در همین حال، مرکز سلامت انتاریو نشان می‌دهد که از هر ۱۰ فرد ساکن انتاریو که در اورژانس بیمارستان‌های این استان پی درمان هستند، ۹ نفر تا ۴۵.۲ ساعت برای تخت در انتظار مانده‌اند. این آمار به نسبت سپتامبر سال ۲۰۲۱ حاکی از افزایش ۴۰.۵ درصدی است.

این گزارش علاوه بر آن نشان می‌دهد که ۹۰ درصد از بیمارانی که نیازی به بستری نداشته‌اند در مقایسه با سپتامبر ۲۰۲۱ تا ۱۲ ساعت را در اورژانس سپری کرده‌اند که خبر از افزایش ۱۷.۱ درصدی می‌دهد.

زمان تخلیه آمبولانس در سال گذشته حدود ۵۲.۵ درصد افزایش یافته است. این بدان معناست که بیماران قبل از ورود به بیمارستان حدود ۹۰ دقیقه منتظر می‌مانند، در حالی که این زمان در ماه اوت ۸۳ دقیقه بوده است.

این داده‌ها ماه‌ها پس از انتشار طرح جدید دولت برای تثبیت سیستم مراقبت‌های بهداشتی پس از همه‌گیری منتشر شد. این طرح که در ماه اوت به تصویب رسید، شامل سرمایه‌گذاری بر جراحی در کلینیک‌های خصوصی، تعهد به استخدام ۶ هزار کارمند جدید درمان و تصویب لایحه ۷ بود که به بیمارستان‌ها اجازه می‌داد تا بیمارانی را که نیاز به درمان طولانی مدت دارند را به مرکز درمان منتخب خود بفرستند یا روزانه ۴۰۰ دلار برای هزینه‌های درمانی به آن‌ها پرداخت کنند.

ایده اولیه این طرح جهت تخلیه تخت‌های بیمارستان برای بیماران اورژانسی بود.

شمجی روز چهارشنبه پیشنهاد داد تا نخست وزیر، داگ فورد، و وزیر بهداشت، سیلویا جونز درباره وضعیت سیستم مراقبت‌های بهداشتی انتاریو صحبت کنند.

«آن‌ها باید درباره وضعیت پیشرفت خود با ما صحبت کنند و با برنامه‌ریزی واضح و شفاف پیش بروند. آن‌ها باید از وانمود به اینکه همه چیز خوب است دست بردارند. وضعیت سیستم بهداشت و درمان ما در حال سقوط است و این دولت در انکار کامل به سر می‌برد. این مسئله خطرناک است.»

لیبرال‌ها افزودند که مدیر ارشد پزشکی انتاریو باید واکسیناسیون و ماسک زدن را تشویق کند، چرا که این استان به فصل بیماری‌های تنفسی نزدیک است.

وی با افزودن اینکه دکتر کایران مور می‌تواند برای کم کردن این فشار ماسک، واکسیناسیون، تهویه و تخت‌های بیمارستان را افزایش دهد گفت: «اگر دولت از تغییرهای اساسی جلوگیری کند، وضعیت سیستم مراقبت‌های بهداشتی ما هر چه هم باشد، بدتر خواهد شد. اگر در موقعیتی قرار بگیریم که دوباره همه مجبور به زدن ماسک شویم هم من تعجب نمی‌کنم. دکتر مور می‌تواند هر کدام از این موارد را که می‌خواهد انجام دهد.»

او گفت: «ساده‌ترین راه برای اجرای این تغییر اقداماتی است که موجب افزایش چشمگیر پوشیدن ماسک در بین مردم شود.»

سخنگوی وزیر بهداشت نیز بر تعهد دولت مبنی بر اضافه کردن ۶ هزار نفر به کادر درمان و آزادسازی ۲۵۰۰ تخت بیمارستان تاکید کرد.

«دولت ما با وضعیت موجود مشکل دارد. می‌دانیم که کارهای بیشتری برا انجام دادن وجود دارد. به همین دلیل است که ما به همکاری با شرکای خود در سیستم بهداشتی ادامه خواهیم داد تا به فشارهای فعلی رسیدگی کنیم و برای آینده‌ای آماده شویم که در آن همه‌ی مردم انتاریو بتوانند مراقبت‌های بهداشتی مورد نیاز و شایسته خود را دریافت کنند.»

آدامو گفت این استان از آوریل ۲۰۲۲ تا پاییز شاهد کاهش تعویق در زمان جراحی‌ها بوده است. اما درباره افزایش زمان انتظار در اورژانس صحبتی نشده است.

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز