قیمت ها همچنان افزایش می یابد! کانادا در سال ۲۰۲۲ بیشتر روی این موارد هزینه می کند

Submitted on س., 01/04/2022 - 19:20

از آنجایی که کانادا به بهبودی خود از اپیدمی و مشکلات زنجیره تامین ادامه می‌دهد و قیمت‌ها همچنان در حال افزایش است، احساس استرس زیادی دچار کانادایی ها شده است.

اقدامات ضد اپیدمی هزینه ها را برای مشاغل افزایش داده است و بسیاری از کالاها نیز قیمت خود را افزایش داده اند. برخی کارشناسان می گویند در سال جدید، بسیاری از دسته های مصرف ممکن است همچنان قیمت های بالاتری داشته باشند و تقاضا برای کالاهای غیرضروری ممکن است در اوایل سال ۲۰۲۲ از سر گرفته شود.

در زیر لیستی از آنچه کانادایی ها در سال۲۰۲۲ بیشتر پول برایش خرج می کنند آورده شده است.

قیمت مواد غذایی
پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۲۲، کانادایی ها هزینه بیشتری برای غذا پرداخت کنند و پیش بینی می شود قیمت مواد غذایی در سال جاری بین ۵ تا ۷ درصد افزایش یابد. افزایش سال قبل از میلاد بالاتر از میانگین کشوری است.

آزمایشگاه تجزیه و تحلیل مواد غذایی کشاورزی دانشگاه دالهوس با همکاری Caddle گزارش جدیدی منتشر کرد که نشان می‌دهد چگونه کانادایی‌ها در حال برنامه‌ریزی برای تغییر عادات خرید و استفاده از غذا در سال ۲۰۲۲ هستند.

در مجموع ۹۹۹۹ بزرگسال کانادایی در این نظرسنجی شرکت کردند. هنگامی که از آنها در مورد انتظارات آنها برای کالاهای سوپرمارکت ها و فروشگاه های مواد غذایی و قیمت رستوران ها در سال ۲۰۲۲ سؤال شد، ۶۰/۲٪ از پاسخ دهندگان گفتند که انتظار دارند قیمت مواد غذایی حتی بیشتر از قبل افزایش یابد. بسیاری از سازمان ها انتظار دارند ۷٪ افزایش یابد. .

محققان دانشگاه دالهوسی، دانشگاه گوئلف، دانشگاه ساسکاچوان و دانشگاه UBC گزارش قیمت برای مواد غذایی را برای سال ۲۰۲۲ تهیه کردند تا به این نتیجه رسیده اند.

این گزارش در اوایل دسامبر سال گذشته منتشر شد و انتظار می‌رود که قیمت مواد غذایی در کانادا در کل سال ۲۰۲۲ بین ۵ تا ۷ درصد افزایش یابد. قیمت محصولات نانوایی با افزایش ۵ درصدی به ۷ درصد رسیده است. قیمت لبنیات به ۷ درصد افزایش یافته است. قیمت سبزیجات با افزایش ۵ درصدی به 7 درصد افزایش یافته است. قیمت میوه ها با افزایش ۳ درصدی به ۵ درصد افزایش یافته است. قیمت گوشت و غذاهای دریایی 2 درصد افزایش یافته است. هزینه غذا خوردن در خارج از خانه ۶ تا ۸ درصد افزایش یافته است.

به طور کلی، این گزارش نشان می دهد که هزینه سالانه غذا برای یک خانواده چهار نفره به ۱۴۷۶۷ دلار می رسد که نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش ۹۶۶ دلار را نشان می دهد.
قیمت مواد غذایی در سراسر کشور متفاوت خواهد بود. این گزارش نشان می دهد که قیمت مواد غذایی در آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیوفاندلند و لابرادور، انتاریو و ساسکاچوان همگی بالاتر از میانگین افزایش خواهند یافت.

قیمت غذا در منیتوبا، نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد و کبک همگی کمتر از حد متوسط ​​افزایش یافته است.

علاوه بر این، تا سال ۲۰۲۲، ناامنی غذایی به یک مشکل اصلی برای کانادایی ها تبدیل خواهد شد تا با افزایش قیمت ها کنار بیایند.

پروژه های مواد غذایی ممکن است با افزایش تقاضا و افزایش هزینه های مواد غذایی و همچنین تاثیر فزاینده تغییرات آب و هوا و همچنین تاثیر مداوم حمل و نقل و چالش های بازار کار مواجه شوند.

قیمت خودرو
قیمت خودروهای کانادایی حداقل تا نیمه اول سال ۲۰۲۲ بالاتر خواهد بود.
کوین رابرتز، رئیس بینش و تحلیل صنعت CarGurus، گفت که اگرچه کانادایی ها انتظار دارند قیمت خودروهای نو و دست دوم افزایش یابد، اما سرعت رسیدن به این نقطه
آرام است. رابرتز با بیان اینکه تعیین میزان افزایش قیمت‌ها دشوار است، خاطرنشان کرد: در داده‌های نوامبر، قیمت خودروهای جدید ۶/۴ درصد افزایش یافته است. چند ماه گذشته
رابرتز گفت که با وجود کمبود عرضه، تولید خودرو باید در اوایل دسامبر دوباره افزایش یابد.

با این حال، رابرتز گفت که از آنجایی که پیش‌بینی‌های تولید خودرو هر ماه تغییر می‌کند، تعیین دقیق زمان کاهش قیمت در کانادا دشوار است.

قیمت خرده فروشی
امسال قیمت خرده فروشی پوشاک، اسباب بازی و محصولات الکترونیکی نیز افزایش خواهد یافت.

فارلا افروس، رئیس بخش مشاوره خرده فروشی HRC، گفت که اگر به یک فروشگاه خرده فروشی یا خواربار فروشی بروید، متوجه قفسه های خالی زیادی خواهید شد.

افروس گفت که این به دلیل "تقاضای متوقف شده زیاد" است. و شاهد ادامه این وضعیت تا پایان سال ۲۰۲۲ خواهیم بود.

هنگامی که از افروس در مورد قیمت های بالاتر برخی از محصولات در صنعت خرده فروشی کانادا در سال ۲۰۲۲ سؤال شد، گفت که بسیاری از قیمت ها "به طور کلی" افزایش خواهند یافت.

افروس گفت در حالی که مشکلات زنجیره تامین ادامه دارد، اگر تولیدکنندگان به محصولات تولید شده در خارج از کانادا تکیه کنند، ممکن است تامین کالاهای مورد نیاز برای آنها به طور فزاینده ای دشوار شود.

او گفت که محصولات ساخته شده در کانادا ممکن است مزیت قیمتی داشته باشند، به این معنی که برای مصرف کنندگان ممکن است مقرون به صرفه تر باشند.

تا سال ۲۰۲۲، کل کانادا ممکن است افزایش قیمت کالاهای خرده فروشی را احساس کند. اگر به خواربارفروشی مراجعه کنید، مشخص است که برخی از قیمت ها به شدت افزایش یافته است.

هنگامی که از افروس پرسیده شد که انتظار می رود این روند تا چه زمانی ادامه یابد، افروس گفت که بستگی به زنجیره تامین و در دسترس بودن کالا دارد.

قیمت خانه
قیمت خانه در کانادا نیز در سال 2022 به افزایش خود ادامه خواهد داد. گزارشی که توسط انجمن املاک و مستغلات کانادا (CREA) در ماه جون منتشر شد، بیان کرد که انتظار می رود میانگین قیمت خانه در کانادا در سال ۲۰۲۲به میزان ۰/۶ درصد افزایش یابد.

انجمن املاک و مستغلات کانادا پیش بینی می کند که میانگین قیمت خانه در کانادا در سال جاری به ۶۸۱۵۰۰ دلار افزایش خواهد یافت. قیمت ملک در بریتیش کلمبیا و انتاریو در سال ۲۰۲۲ با میانگین قیمت ملک به ترتیب ۹۹۰۰۳۸دلار و ۹۷۱۰۸۰ دلار به بالاترین حد خود خواهد رسید.

این انجمن اعلام کرد که این بیماری همه گیر روند صعودی قیمت موجود در کانادا را تشدید کرده است. با ورود بیشتر خریداران خانه برای اولین بار به بازار، بسیاری از مردم تصمیم می گیرند خانه بخرند و مکان مناسبی را برای زنده ماندن از بیماری همه گیر بیابند. این به افزایش قیمت ها کمک کرد، در حالی که عرضه بیشتر کاهش یافت و به پایین ترین حد تاریخی رسید.

با این حال، این انجمن اعلام کرد که به نظر می رسد اضطرار تعداد زیادی از مردم به دنبال مسکن در سال گذشته کم رنگ شده و بازار در حال ثبات است.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز،‌ این انجمن اعلام کرد که اگرچه سال ۲۰۲۱ قطعاً یک سال رکورد برای فروش خانه در کانادا خواهد بود، اما انتظار می رود که معاملات MLS در سال ۲۰۲۲ به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

با این وجود، انتظار می‌رود امسال دومین رکورد فروش مسکن در کانادا باشد.

بر اساس داده های CREA، تخمین زده می شود که تا پایان سال ۲۰۲۲، فروش مسکن ملی با ۱۳ درصد کاهش به حدود ۵۹۴۰۰۰ واحد برسد.

قیمت بنزین
راجر مک نایت، تحلیلگر ارشد نفت در En-Pro International Inc، گفت که قیمت گاز طبیعی بدون شک در سال ۲۰۲۲ بالاتر خواهد بود. او گفت که قیمت بنزین بالاتر خواهد بود زیرا دولت فدرال در حال معرفی یا ترویج مالیات های جدید است.

مک نایت خاطرنشان کرد که مالیات فدرال کربن که در آوریل ۲۰۲۲ اعمال می شود، قیمت ها را ۳ سنت در هر لیتر افزایش می دهد. علاوه بر این، مک نایت گفت که اگر دولت فدرال استانداردهای سوخت پاک را تصویب کند، قیمت گاز طبیعی با اعداد نجومی افزایش خواهد یافت.

وی گفت: فکر می‌کنم از هم‌اکنون تا پایان سال قیمت‌ها به سرعت افزایش می‌یابد، زیرا اقتصاد از همه‌گیری سریع‌تر از حد انتظار بهبود می‌یابد، بنابراین از نظر بنزین، گازوئیل یا نفت خام، تقاضا بسیار بیشتر از عرضه است.

وی گفت تا زمانی که تقاضا را کاهش ندهیم، ممکن است قیمت ها برای مدت طولانی کاهش نیابد. این واقعاً زمان بسیار بسیار دشواری خواهد بود.

علاوه بر این، به دلیل تأثیر همه گیری، کانادا با موجی از کمبود پرسنل مواجه است که باعث شده شرکت ها در همه جا حقوق و دستمزدهای بالا و کمک هزینه های بالا را برای جذب کارمندان جدید معرفی کنند.

داده ها نشان می دهد که از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱، مشاغلی که بیشترین افزایش دستمزد را داشته اند، ساخت و ساز، خرده فروشی، خدمات غذایی و مسکن و مراقبت های بهداشتی است.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians

بیشترین بازدید اخبار امروز