نگاهی به نظرات مخالف و موافق با استفاده از اعضای حیوانات برای پیوند به انسان

Submitted on ی., 02/06/2022 - 01:22

نگاهی به نظرات مخالف و موافق با استفاده از اعضای حیوانات برای پیوند به انسان

به گزارش رسانه هدهد کانادا، اما این نقطه شروع این نوآوری دانش پزشکی است. و دانشمندان آلمانی درصدد هستند این گونه از خوک‌ها را که اصلاح‌ ژنتیکی شده‌اند را به عنوان نژادی جدید در اختیار پرورش دهندگان خوک قرار دهند.

اکهارد ولف، دانشمند دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان (LMU) در مونیخ آلمان در این رابطه گفت که تیم او درصدد است نوع جدیدی از خوک‌ نژاد «جزیره اوکلند» را اصلاح نژاد و تا سال ۲۰۲۵ آزمایش پیوند قلب آماده کنند.

با این وجود همچنان خطر عفونت، پس زده شدن عضو یا فشار خون بالا در پیوند قلب یک خوک با انسان که ماه گذشته صورت گرفت وجود دارد.

آلمان، کشوری با یکی از پایین‌ترین نرخ‌های اهدای عضو در اروپا و دارای یکی از جنبش‌های قدرتمند دفاع از حقوق حیوانات است.

این دانشمند آلمانی که به مدت ۲۰ سال روی پیوندهای حیوان به انسان تحقیق کرده می‌گوید که تیم او تلاش دارد تا «نسل بنیانگذار» و اصلاح ژنتیکی را تولید کند.

ولف می‌گوید که اولین نسل از این نژاد تازه خوک‌ها امسال متولد می‌شوند، قلب آن‌ها در آزمایشگاه‌ها مورد بررسی گرفته و سپس وارد آزمایش بالینی و پیوند به انسان می‌شوند.

بنابر داده‌های بنیاد پیوند اعضای آلمان، این نوع خاص از پیوندها برای افرادی با نارسایی اندام که گزینه‌ درمانی دیگری برایشان وجود ندارند انجام می‌شود.

ولف معتقد است که استفاده از اندام حیوانات می‌تواند به کاهش تعداد این فهرست کمک کنند. اما مخالفان این روش درمانی نیز معتقدند این فناوری ناقض حقوق حیوانات است. و به نوعی  خوک‌ها را به کارخانه‌های تولید عضو برای انسان‌ها تبدیل می‌کند.

همانند وضعیت میون‌های آزمایشگاهی که اکنون در طی فرایند آزمایش‌های پیوند استفاده شده است و در عذاب می‌میرند.

در فوریه ۲۰۱۹ بیش از ۵۷ هزار تن طوماری را از سوی گروهی از پزشکان آلمانی بر علیه آزمایش‌های حیوانی منتشر شده‌است. و خواستار ممنوعیت تحقیقات پیوند اعضای حیوانات بودند امضا کردند.

در همین رابطه کریستینا برشتولد، سخنگوی شعبه مونیخ انجمن حمایت از حیوانات آلمان، این عمل را از نظر اخلاقی بسیار «مسئله برانگیز» خوانده است.

او با بیان اینکه نباید به حیوانات به عنوان تامین‌کننده قطعات یدکی انسان‌ها نگریست. گفت:

«یک حیوان خانگی، یک حیوان مزرعه‌ای یا یک حیوان که به طور طبیعی در محیط آزاد متولد شده، همه به یک اندازه نیازها، ترس‌ها و حقوق یکسانی دارند.»

منبع: یورونیوز

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز