کرونا در جهان؛ آمار ابتلا در مرز ۴۰۰ هزار نفر، ووهان از قرنطینه خارج می‌شود

Submitted on س., 03/24/2020 - 12:37

در حالی که تعداد مبتلایان به کرونای ٢٠١٩ در سراسر جهان به چهارصد هزار نفر نزدیک می‌شود، آلمان از افزایش شدید این افراد طی یک روز گذشته خبر داده است. ‌هم‌زمان دولت چین از آغاز کاهش محدودیت‌ها در شهر ووهان، مرکز اصلی شیوع ویروس از حدود دو هفته دیگر خبر داده است.

تعداد مبتلایان در آلمان طی یک روز بیش از ۴۷۰۰ افزایش یافت و در مجموع به حدود ۲۷۵۰۰ نفر رسیده است.

با وجود این تعداد موارد مرگ در اثر ابتلا به ویروس کرونا در آلمان در مقایسه با ایتالیا و اسپانیا بسیار پایین‌تر است.

تاکنون بیش از شش هزار نفر در ایتالیا و حدود ۲۷۰۰ نفر در اسپانیا به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند اما تعداد جان‌باختگان در آلمان ۱۳۰ نفر گزارش شده است.

هم‌زمان رسانه‌های دولتی چین از خارج شدن تدریجی شهر ووهان، مرکز اصلی شیوع ویروس در چین و جهان، از قرنطینه از حدود دو هفته دیگر (هشتم آوریل) خبر دادند.

به گفته مقام‌های محلی، افرادی که دارای "کد سبز" در اپلیکیشن‌ سلامت هستند، می‌توانند در این تاریخ از شهر خارج شوند.

گفته شده در سایر مناطق استان هوبی، که مرکز آن ووهان است، روز پنج‌شنبه (۲۵ مارس) محدودیت‌های مسافرتی برای افراد سالم برداشته خواهد شد.

در حالی که در استان هوبی موارد ابتلا کاهش یافته، در بعضی دیگر از استان‌های چین محدودیت‌ها تشدید شده که علت آن افزایش موارد ابتلا در افراد غیربومی بوده است.

چین گفته است طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۸ مورد جدید یافت شده که ۷۴ مورد آن کسانی بودند که از کشورهای دیگر به این کشور آمده بودند.

در تایلند هم‌زمان با ابتلای صدها نفر، دولت این کشور گفته قرار است وضعیت اضطراری برقرار شود. نخست وزیر این کشور گفته از روز پنجشنبه این وضعیت اضطراری به مدت یک ماه اجرا میشود و ایستگاه‌های بازرسی برای کاهش ترددهای غیرضروری در خیابان مستقر خواهد شد.

در این کشور تعداد کل مبتلایان به ۸۲۷ نفر رسیده و چهار نفر هم جان خود را از دست دادهاند.

به گزارش وال استریت ژورنال، در آمریکا شرکتهای بزرگ هواپیمایی خود را آماده می‌کنند که داوطلبانه پروازهای مسافربری خود را متوقف کنند.

شرکت‌های هواپیمایی در آمریکا هم مانند کشورهای دیگر، صدمات زیادی از شیوع ویروس کرونا دیدند و با خانه‌نشینی افراد و کاهش رغبت برای سفر خسارات زیادی متحمل شدند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته که انتظار دارد محدودیت‌ها برای مقابله با کرونا هفته‌ها و نه ماه‌ها ادامه یابد.

او گفته با ادامه این وضعیت، افراد بیشتر به دلیل ادامه تعطیلی‌ها خواهند مرد تا خود کرونا. آقای ترامپ وعده داد بزودی وضعیت کسب و کار به حالت عادی برخواهد گشت.

حدود هشتاد میلیون آمریکایی در ایالت‌هایی نظیر کالیفرنیا، نیویورک و واشنگتن خانه‌نشین شده‌اند.

در همین حال سازمان بهداشت جهانی می‌گوید آمریکا ممکن است به کانون شیوع ویروس کرونا در جهان تبدیل شود.

مارگارت هریس، سخنگوی این سازمان در ژنو با اشاره به رشد بسیار سریع تعداد افراد مبتلا به کرونا گفت آمریکا "پتانسیل تبدیل شدن به کانون جدید شیوع این ویروس در جهان را دارد."

به گفته او در ۲۴ ساعت گذشته، اروپا و آمریکا ۸۵ درصد موارد جدید ابتلا در جهان را شامل شده‌اند که "چهل درصد" آن مربوط به آمریکا بوده است.

در آمریکا بیش از ۴۶ هزار مبتلا شناسایی شده و نزدیک به ۶۰۰ نفر هم جان باخته‌اند.

در کشورهای جنوب آسیا هم بعضی کشورها مقرراتی را برای کاهش تماس افراد به اجرا گذاشته‌اند.

در پاکستان که ۸۷۸ مورد ابتلا تا دیروز بعدازظهر در این کشور ثبت شده بود، محدودیت‌های سختی به اجرا درآمده و ارتش هم به کمک آمده است.

در هند تقریبا تمامی سی ایالت کشور به قرنطینه رفته و مرزهای ایالتی بسته شده است. تمام وسائط نقلیه عمومی شامل اتوبوس و قطار هم فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

دیروز سازمان هواپیمایی کشوری هند اعلام کرد به زودی پروازهای داخلی هم به حال تعلیق درخواهد آمد.

بنگلادش تا کنون ۳۳ مورد ابتلا و سه مرگ را گزارش کرده است هر چند نگرانی‌هایی درباره صحت این آمار وجود دارد.

دولت این کشور اعلام کرده تمامی شرکت‌های دولتی و خصوصی از دو روز دیگر (۲۶ مارس) بسته خواهند شد.

نپال تمامی مرزهای خود را تا نیمه آوریل بسته است و حتی شهروندان خود را هم به این کشور راه نمی‌دهد.

در میانمار اولین موارد ابتلا به کرونا ثبت شد. دو مرد مبتلا شهروند این کشور هستند که بتازگی از کشوری دیگر به میانمار برگشته بودند. میانمار مرزی طولانی با چین دارد. بعضی کارشناسان بهداشتی البته به این آمار با تردید نگاه می‌کنند. به گفته آنها ممکن است به دلیل نبود کیت‌های آزمایش آمارهای واقعی مشخص نشده باشد.

در یمن سازمانهای امدادی درباره تبعات شیوع ویروس در این کشور جنگ‌زده هشدار داده‌اند. یمن هم اکنون وارد ششمین سال جنگ شده و با قحطی روبروست. این کشور فقط یک مورد ابتلا را رسمی تایید کرده است.

در بریتانیا هم شهروندان این کشور اولین روز محدودیت‌ها را آغاز کردند و پلیس هم برای اجرای این مقررات به کمک آمده است.

از جمله این محدودیت‌ها که دیروز بوریس جانسون، نخست وزیر، اعلام کرد ممنوعیت تجمع بیش از دو نفر در اماکن عمومی بود. افراد فقط برای کارهای ضروری مثل خرید مواد غذایی یا ورزش آن هم یک بار در روز می‌توانند از خانه خارج شوند. از شهروندان بریتانیا همچنین خواسته شد فقط در صورت ضرورت به سر کار بروند.

از دیروز بسیاری ازاصناف و مغازه‌ها به غیر از سوپرمارکت‌ها و داروخانه‌ها به دستور دولت بسته شد.

منبع
bbc
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز