فریدون عباسی : کار مجلس قانونگذاری است نه رفع مشکلات معیشتی مردم

Submitted on ی., 09/10/2023 - 05:40

البته خود فریدون عباسی گفته است که در این زمینه و در زمینۀ مشکلات اجرایی کشور کاری از دست نمایندگان مجلس ساخته نیست. او گفته است : "بعضاً مردم توقع دارند که قدرت و اختیار نمایندۀ مجلس از رئیس جمهور یا رئیس قوۀ قضائیه بیشتر باشد. آنان انتظار دارند نمایندۀ مجلس تمام أمور اجرایی حوزه انتخابیه را دنبال و مشکلات را حل کند" در حالی که به گفتۀ فریدون عباسی کار اصلی نمایندگان مجلس قانون‌گذاری است.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی ایران در پایان از جناح‌های جمهوری اسلامی خواسته است که در آستانۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی "دنبال دعواهای سیاسی" نباشند و تمام تلاش خود را بر "دشمن بیرونی" متمرکز کنند "نه داخل کشور".

اگر چه فریدون عباسی گفته است که از نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات مردم به ویژه مشکلات معیشتی آنان کاری ساخته نیست، اما، خود رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف، در روزهای گذشته گفت که اساساً مشکلات مردم را باید خود مردم حل کنند و کار مسئولان نظام اسلامی صرفاً "مدیریت و متولی‌گری" است.

در اظهاراتی جداگانه، محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهوری ایران نیز گفت که باید "با تبیین دستاوردهای نظام اسلامی روحیه امید و نشاط را در جامعه افزایش دهیم." او گفت که دشمنان برای دلسرد کردن مردم از دولت و نظام اسلامی دائماً در ذهن مردم و جوانان ایران شبهه ایجاد می‌کنند و "برای ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه" اطلاع رسانی و روشنگری دربارۀ دستاوردهای نظام و دولت اسلامی "کفایت می‌کند". محمد حسینی همانند فریدون عباسی نرخ بسیار پائین مشارکت در انتخابات‌های سال‌های ٩۸ و ۱٤٠٠ را انفعال مسئولان وقت در قبال مشکلات مردم دانست.     

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز