درپی تداوم جنگ، برخی از اوکراینی‌ها بدنبال اقامت دائم در کانادا هستند

Submitted on پ., 01/05/2023 - 12:22

درپی تداوم جنگ، برخی از اوکراینی‌ها بدنبال اقامت دائم در کانادا هستند

درپی تداوم جنگ در بین روسیه و اوکراین، برخی از تازه واردین اوکراینی بدنبال اقامت دائم در کانادا هستند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، هزاران اوکراینی فراری از خشونت از زمان آغاز جنگ در اوکراین، از طریق مجوز کانادا-اوکراین برای سفرهای اضطراری (CUAET) وارد کانادا شده‌اند.

این برنامه به این تازه واردان اوکراینی اجازه می‌دهد تا فقط تا سه سال در کانادا بمانند. اما از آنجایی که جنگ در کشورشان ادامه دارد آن‌ها نیز تصمیم دارند همچنان در کانادا زندگی کنند با این وجود در حال حاضر گزینه‌های بسیار کمی پیش روی آن‌هاست.

بسیاری از این پناهندگان از آینده شان بیمناک هستند و نمی‌دانند چه چیزی در انتظار آن‌هاست. بنابراین همانطور که همه ما می‌دانیم، جنگ در اوکراین ادامه دارد و ما واقعاً پایانی برای آن نمی‌بینیم. بسیاری از این افراد حتی نمی‌دانند اگر به کشورشان بازگردند چه چیزی برایشان باقی مانده است.

از آنجایی که مشتریان اوکراینی چرن در صدد اقامت در کانادا هستند، شغلی را شروع کرده و فرزندان شان را نیز در مدارس ثبت نام کرده‌اند و بسیاری از آن‌ها به دنبال راه‌هایی برای ماندن دائمی در کانادا هستند.

او اظهار داشت:

آن‌ها به شیوه جدید زندگی کانادایی عادت و دوستانی نیز برای خودشان پیدا کرده‌اند. آن‌ها در حال مشارکت در جامعه و در نهایت به دنبال مسیرهایی هستند که بتوانند زندگی شان را در کانادا ادامه دهند و آینده بهتری برای خود و خانواده‌هایشان ایجاد کنند.

با این وجود تازه واردان اوکراینی که از جنگ فرار کرده‌اند از نظر فنی پناهنده محسوب نمی‌شوند، زیرا آن‌ها دارای مجوز کار یا تحصیل موقت هستند و اگر مایل به اقامت دائم در کانادا باشند باید از طریق یک جریان غیرپناهندگی، مانند شرایط بشردوستانه و ملاحظات دلسوزانه اقدام کنند.

مسیر (به سمت اقامت دائم) برای این اوکراینی‌ها بسیار دشوار است. بنابراین ما در تلاش هستیم تا ببینیم آیا اتاوا می‌تواند برنامه خاصی برای کمک به اقامت دائم اتباع اوکراینی داشته باشد.

تا دسامبر ۲۰۲۲، ۷۵۵ هزار و ۷۸۴ درخواست برای CUAET وجود داشته است. از این تعداد ۴۷۴ هزار و ۴۷۳ مورد تایید و ۱۳۷ هزار و ۷۹۷ اوکراینی وارد کانادا شده‌اند.

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز