بیش از ۶۰۰ هزار نفر در کانادا به کرونا مبتلا شدند

Submitted on Mon, 01/04/2021 - 13:23

شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در کانادا از مرز ۶۰۰.۰۰۰ نفر  گذشت.


افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کانادا  هم زمان با جشن‌های پایان سال شتاب بیشتری گرفت.


تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در کانادا، عصر یکشنبه به ۶۰۱.۳۱۴ نفر رسید. شمار جان باختگان  هم ۱۵.۸۶۰ نفر اعلام شد.


در استان «اونتاریو» که پر جمعیت‌ترین استان کانادا می‌باشد، طی ۲۴ ساعت ۲.۹۶۴ بیمار جدید شناسایی شد. همچنین تعداد مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته در استان فرانسه زبان «کبک» به ۲.۸۶۹ نفر رسید. این استان دارای بیشترین تعداد فوتی هاست. تاکنون ۴.۶۵۰ نفر در اونتاریو و  ۸.۳۴۷ نفردر کبک قربانی ویروس مرگبار کرونا شدند.


تعداد کل مبتلایان در کانادا که حدود ۳۸ میلیون نفر جمعیت دارد، طی ۱۵ روز از ۵۰۰.۰۰۰ نفر به ۶۰۰.۰۰۰ نفر رسید. این در حالی است که تعداد کل مبتلایان در اواسط ماه ژوئن، سه ماه بعد از شیوع بیماری در کانادا، هنوز به ۱۰۰.۰۰۰ نفر نرسیده بود. برخی استان‌ها از جمله اونتاریو و کبک اقدام به وضع قرنطینه طی تعطیلات پایان سال کردند.


دولت کانادا که نگران سفر‌های پایان سال شهروندان خود به خارج بود، هفته گذشته اعلام کرد هر کس که وارد خاک کانادا می‌شود باید آزمایش منفی کرونا را همراه خود داشته باشد.


مقامات کانادا از شهروندان خواسته اند تا حد امکان به خارج سفر نکنند تا ویروس کمتر منتشر شود. برخی از مقامات به این توصیه توجه نکردند.


راد فیلیپس (Rod Phillips)، وزیر دارایی استان اونتاریو که برای گذراندن تعطیلات به جزایر کاراییب رفته بود مجبور شد بعد از بازگشت به کانادا استعفا کند.


طی روز‌های اخیر بیش از شش نماینده مجلس و شخصیت سیاسی در کانادا تعطیلات پایان سال را در خارج گذرانده اند.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز