گرمای زیاد و رطوبت بالا شش کشته برجای گذاشت! / اعلام وضعیت هشدار توسط سازمان بهداشت

Submitted on Mon, 07/22/2019 - 11:07

موج گرما و رطوبت بسیار بالا در برخی نقاط آمریکای شمالی به مرز هشدار رسید. بر همین اساس وزارت بهداشت از تمامی مردم خواست تا مراقب گرمازدگی باشند.
گرما ی زیاد و رطوبت بالا شش کشته برجای گذاشت! / اعلام وضعیت هشدار توسط سازمان بهداشت

موج گرما و رطوبت بسیار بالا در برخی نقاط آمریکای شمالی به مرز هشدار رسید. بر همین اساس وزارت بهداشت از تمامی مردم خواست تا مراقب گرمازدگی باشند.

به نقل از شبکه سی بی اس، در برخی نقاط آمریکای شمالی از جمله استان کبک مونترال، انتاریو تورنتو، ماساچوست و مینه‌سوتا در حال تجربه اثرات ناشی از شدیدترین موج گرما در آمریکای شمالی هستند و همچنین پیش‌بینی شده است که تندبادهای شدید شرق مرکزی مینه‌سوتا را درنوردد.

طبق این گزارش، حدود 200 میلیون نفر تحت تاثیر موج شدید گرما قرار می‌گیرند و آنطور که مقامات اعلام کرده‌اند، دستکم 6 نفر در موج شدید گرما قربانی شده‌اند که از این میان، چهار نفر از ایالت مریلند بوده‌اند و یک نفر دیگر از آریزونا و یک نفر دیگر در آرکانزاس جان خود را از دست داده‌اند.

طبق این گزارش، تندبادهای شدید طی روزهای جمعه و شنبه، به قطع برق در جنوب شرقی ویسکانسین منجر شد و مقامات محلی اعلام کرده‌اند که ممکن است این قطعی برق چندین روز ادامه داشته باشد.
واشنگتن دی سی در میان چندین شهر که گرمای شدید و رطوبت موجب شده است تا دمای هوای تا 37 درجه سلسیوس احساس شود.

بر اساس این گزارش، شاخص گرما در بالتیمور 122 فارنهایت (50 درجه سلسیوس) بوده است و دمای بالای هوا در فرودگاه جان اف کندی نیویورک، فرودگاه مک آرتور لانگ آیلند، آتلانتیک سیتی، بلکسبرگ، ویرجینیا و میلینوکت در شمال ایالت مین نیز رکورد زده است.

بیل دی بلاسیو شهردار نیویورک، به دلیل دمای بالای هوا، اعلام وضعیت اضطراری کرده است و به شهروندان نیویورک گفت: موج گرما طی روزهای آتی بسیار جدی است….هوای شنبه تا یکشنبه خیلی خیلی بد است.

گفتنی است که تورنتو گرمای 34 درجه و مونترال 37 درجه را با درجه رطوبت بالا در حال تجربه هستند. که انتظار میرود با روند ادامه موج گرما تا آخر هفته دمای هوا به 43 درجه افزایش پیدا کند.

در همین رابطه توصیه شده از کودکان، سالمندان و افرادی که خارج از خانه کار فیزیکی می‌کنند و بیشتر در معرض خطر مشکلات جسمی هستند بیشتر مراقبت شود.

همچنین به شدت توصیه شده افراد و یا حیوانات به هیچ وجه داخل پارکها تنها نمانند.

در همین رابطه وزارت بهداشت مونترال آمادگی خود را برای پیش آمدن شرایط اضطراری اعلام کرد و در صورت افزایش میزان گرما، استخرهای عمومی به روی مردم باز می شود و کسانی که امکانات سرمایشی ندارند می توانند به ساختمان‌هایی که این امکانات را دارند مراجعه کنند.

گفتنی است سال گذشته 60 نفر در اثر گرمازدگی فقط در مونترال جان خودشان را از دست دادند که 65 درصد آنها را سالمندان و بیماران تشکیل می دادند.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز