کانادا باری دیگر در ثبت نام دانشجویان بین المللی رکورد زد!

Submitted on پ., 07/12/2018 - 22:29

کانادا باری دیگر در ثبت نام دانشجویان بین المللی رکورد زد!
کانادا یکی از محبوبترین مقاصد تحصیلی در میان دانشجویان بین المللی است. از اینرو ثبت نام دانشجویان بین المللی در این کشور رو به افزایش است.

به گزارش اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، تنها در سال 2017، تعداد دانشجویان بین المللی جدید برابر 495,525 بوده است. که بیش از پیش بینی IRCC تا سال 2020 بوده است (یعنی زمانیکه کانادا می توانست میزبان 450000 دانشجو شود).

این رکوردشکنی به معنای داشتن تقریبا نیم میلیون دانشجوی بین المللی است که گویای افزایش 20 درصدی نسبت به سال گذشته و 41 درصد نسبت به سال 2015 و 119 درصد از سال 2010 میباشد. قابل ذکر است که اساسا این افزایش مربوط به دانشجویان چینی وهندی بوده و بعنوان مثال تنها از سال 2016 تا 2017 ثبت نام هندی ها در موسسات کانادا 63 درصد افزایش داشته است.

طبق اطلاعات اداره اموزش بین المللی کانادا، در سال 2017 علاوه بر چین و هند دانشجویان بین المللی دیگر کشورها از جمله ویتنام (89%+) ، ایران (45 %+)، بنگلادش (41%+) ،برزیل (28%+) و مکزیک (16%+) در دانشگاه های کانادا پذیرش شدند. به گفته رئیس این مرکز، Karen McBride، این مشخصا تداوم و افزایش محبوبیت کانادا بعنوان مقصد تحصیلی برای دانشجویان میباشد.

بر اساس گزارش اخیر 2018 از سوی Applicant Survey QS، ایالات متحده (48%) برترین مقصد تحصیلی از نظر دانشجویان بین المللی میباشد. و به ترتیب در جایگاه دوم و سوم بریتانیای کببیر و کانادا قرار دارند. استرالیا و آلمان (28%) هر دو در جایگاه 5 ام جای دارند.

دلایل زیادی برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کانادا وجود دارد. از جمله کیفیت بالا و مطلوب آموزشی که افراد بسیار متخصصی را برای بازار کار آماده میکند. علاوه بر این، دانشجویان میتوانند درحین تحصیل در داخل و خارج از دانشگاه شغلی اختیار کنند. معمولا، کارهای نیمه وقت انجام میدهند تا از عهده مخارج تحصیل و زندگی برآیند. بسیاری از آنها نیز پس از فارق التحصیلی در کانادا ماندگار می شوند و کار میکنند.

Karen McBride رئیس CBIE نیز در اینباره میگوید، تحقیقات ما نشان میدهد که علت انتخاب این دانشجویان کیفیت سیستم آموزشی کانادا، امنیت و شکیبایی کشورمان است.

داگ فورد و لغو بودجه 100 میلیون دلاری مختص تعمیرات مدارس انتاریو
دولت جدید محافظه کار انتاریو، بودجه 100 میلیون دلار تخصیص یافته برای تعمیرات مدارس در سال جاری را لغو کرد. این توقف در پی وعده های کمپین آقای داگ فورد جهت دست کشیدن از رویکرد مبتنی بر بازار برای کنترل آلودگی (cap-and-trade system) این استان است.

در سوم جولای به هیئت مدیره مدارس اعلام شد که بودجه کاهش گازهای گلخانه ای کاهش خواهد یافت و تنها قراردادهایی اجرا خواهند شد که در این روز یا قبل از آن تاریخ تصویب شده اند.
براساس گزارشی از The Canadian Press به هیئت مدیره مدارس توصیه شده است که هزینه تخصیص یافته درماه آوریل را فورا متوقف سازند.

در ادامه این گزارش اعلام شده است که "جزئیات دقیق قراردادهایی که به امضا رسیده است را جمع آوری کرده تا کارمندان وزارت، اطلاعاتی که در حوزه اختیاراتشان است را جمع آوری کنند.
Robin Pilkey رئیس هیئت مدیره مدارس منطقه تورنتو گفته است این اقدامی ناامیدکننده است چرا که ما 4 میلیون دلار تعمیرات عقب افتاده داریم.

وی ابراز داشت، TDSB، 300 میلیون دلار را در این سال مالی برای ادامه کار سازمان آموزشی اختصاص داده است، که شامل 25 میلیون دلاری میباشد که بطور خاص از این صندوق اختصاص داده شده و اکنون با تصمیمات سختی مواجه میشویم.

خانم Pilkey در ادامه افزود "برای ما از دست دادن 25 میلیون دلار بسیار سخت است. و ظرف چند هفته آینده باید تصمیم بگیریم که یا این پروژه ها را انجام ندهیم یا مبلغ مورد نظر را از صندوق های دیگر تامین و از انجام پروژه های دیگر دست بکشیم.

این استان تقریبا 15 میلیون دلار در 4900 صندوق مدارس دولتی پروژه تعمیراتی عقب افتاده دارد.

Stphen Seaborn، سخنگوی گروه حمایتی آموزش عمومی اظهارکرد این لغو بودجه به مدارس سراسر انتاریو آسیب خواهد زد. و پیامدهای ناخوشایندی به دنبال خواهد داشت پیام من به دولت این است که مراقب کارهایی که انجام میدهید باشید چرا که این اقدام تاثیر منفی بزرگی بر دو میلیون دانش آموز در سراسر استان خواهد گذاشت."

قانونگذارNDP،خانم Peggy Satler ابراز داشت که تصمیم دولت Ford در قطع بودجه بر کودکان استان انتاریو صدمه خواهد زد. کودکان امسال را در کلاسهای بسیار گرم به پایان خواهند رساند، و در زمستان باید با شال و کلاه و چکمه پشت میز بنشینند. آبخوریهای مدارس بهداشتی و ایمن نیستند و تمامی سقف های مدارس نیاز به تعمیرات دارند.

به گفته وی، با وجود تعویق چند میلیون دلاری تعمیرات، مدارس انتاریو نیاز به سرمایه گذاری دارند نه قطع بودجه.

"بسیار ناراحت کننده است که هیچ امیدی برای دانش آموزان و مربیان وجود ندارد، و بسیار منزجر کننده است که کلاس درس بچه های ما اولین جایی بوده است که تبر Doug Ford بر آنجا فرود امده است."

پروازهای مستقیم تهران-آمستردام به حالت تعلیق درآمد
شرکت هواپیمایی KLM به علت بازده منفی و چشم انداز مالی، پروازهای مستقیم تهران- آمستردام را به حالت تعلیق درآورد.

در بیانیه این شرکت آمده پروازهای آمستردام به تهران از 22 سپتامبر و پروازهای تهران به آمستردام از 24 سپتامبر 2018 به حالت تعلیق درمی آید.

این شرکت هواپیمایی برای افرادی که از روز 24 سپتامبر به بعد بلیط دارند پرواز جایگزین از شرکت دیگری را در نظر خواهد گرفت و یا هزینه بلیط را به آنان برمی گرداند.

شرکت KLM سال 2013 نیز پروازهای این شرکت به ایران را متوقف کرده بود ولی در سال 2016 بار دیگر این پروازها را از سر گرفت.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز