فیسبوک قوانین حفظ حریم خصوصی کانادا را زیر پا گذاشت

Submitted on ش., 04/27/2019 - 20:58

فیس بوک پس از جمع آوری اطلاعات کاربری 600,000 شهروند کانادایی اقدام به نقض حریم خصوصی آنان کرد که در این رابطه Watchdog فیس بوک را به سبب درز اطلاعات خصوصی به دادگاه می کشاند.

Daniel Therrien کمیسار حفظ حریم خصوصی کانادا همزمان با انتشار نتایج بررسی های سال گذشته از درز اطلاعات در فیس بوک و شرکت مشاور داده کاوی و تحلیل داده ای Cambridge Analytica خبر داد.

فیس بوک موظف به حفظ اطلاعات مشتریان است اما با همکاری شرکت Cambridge Analytica به جرم دستیابی به اطلاعات کاربری شهروندان کانادایی متهم شده است.

فیس بوک چنین واکنشی را انکار می کند چرا که خود را شرکت مطرحی می داند که مورد اعتماد حجم کثیری از کاربران واقع شده است. همچنین این شرکت از ارائه اطلاعات خصوصی 5 سال گذشته کاربران امتناع می کند.

متاسفانه فیس بوک در این خصوص مسئولیتی را متقبل نمی شود.

از طرفی اداره کمیسار حریم خصوصی (Office of the Privacy Commissioner) حق جریمه مالی را ندارد اما می تواند موضوع را از طریق دادگاه پیگیری نماید که البته تا اعلام رأی نهایی دادگاه یک سال به طول می انجامد.

این تحقیقات علاوه بر نقض حریم خصوصی توسط فیس بوک، مشکلات مربوط به رسانه های اجتماعی را نیز شفاف سازی کرده است.

Karina Gould وزیر موسسه های دموکراتیک کانادایی در ماه جاری اعلام کرد: دولت فعالیت های فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی که در انتخابات ماه اکتبر دخالت داشته باشند را مختل می کند.

دادستان کل نیویورک در حال بررسی ذخیره سازی غیر مجاز ایمیل بیش از 1.5 میلیون کاربر فیس بوکی می باشد.

فیس بوک در هفته گذشته اعلام کرد از ماه مه 2016 تا کنون ممکن است ایمیل های 1.5 میلیون کاربر جدید "به طور غیر عمد آپلود" شده باشد و همچنین افزود که "اطلاعات مخاطبین برای کسی به اشتراک گذاشته نشده است و در صورت وجود اکانت آنها را حذف می کنیم."

همچنین فیس بوک اعلام کرد که مبلغی به ارزش 3 میلیارد دلار اختصاص داده تا کار بررسی تنظیم گرهای امریکا مخفی بماند که در این میان این شرکت اطلاعات 87 میلیون کاربر را برای Cambridge Analytica به اشتراک گذاشته است.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز