تغییرات مالیاتی کانادا در سال 2019 اعلام شد

Submitted on چ., 02/20/2019 - 19:59

با شروع فصل مالیاتی، قوانین جدیدی نیز صادر گشته و تغییرات مالی صورت خواهد گرفت که بر درآمد افراد تاثیر بسزایی خواهد داشت.

برخی از مهم ترین این تغییرات در ادامه شرح خواهند گشت:

قابل توجه ترین این تغییرات مربوط به کسب و کارهای کوچک بوده، که شامل کاهش نرخ مالیاتی شرکت های کوچک فدرال از 10.5 درصد به 10 درصد می باشد.

از برجسته ترین آنان نیز می توان به افزایش اعتبار مالیاتی در رابطه با هزینه های مربوط به خدمات حیوانی اشاره کرد، نظیر حیوانات آموزش دیده جهت کمک به افراد مبتلا به نابینایی، ناشنوایی، اوتیسم، دیابت شدید، صرع و ناتوانی جسمی، که در واقع برای نخستین بار در تاریخ مالیاتی اعتباری برای سگ های آموزش دیده در راستای کمک به این گونه موارد در نظر گرفته شده است. بدان معنی که مالیات دهندگان جهت نظارت بر حیوان، غذا و مراقبت های دامپزشکی و آموزش آنان، کمک هزینه ای دریافت خواهند کرد. البته لازم به ذکر است که این کمک هزینه حیوانات اهلی که برای مراقبت از افراد مبتلا به بیماری های ذکر شده آموزش ندیده اند را شامل نمی گردد.

تغییر دیگر شامل افرادی است که مجبور به نقل مکان به دلایل کاری می باشند. بنا بر این قوانین این افراد می توانند هزینه انتقالی خود را در یک بازپرداخت مالیاتی درخواست نمایند، چرا که دیگر مالیاتی برای نقل مکان وجود نخواهد داشت.

قانون بعدی شامل دانشجویان ساسکاچوان و انتاریو بوده که بنا بر این قانون دیگر کمک هزینه استانی جهت تحصیل در دانشگاه های این استان ها به آنان تعلق نخواهد گرفت. در سال 2017 مشابه این قانون در نیوبرانزویک نیز اعمال گشته است. گرچه در هر سه استان شهریه تحصیلی در مالیات فدرال همچنان پا بر جا خواهد ماند.

قوانین تقسیم درآمد نیز تغییر نموده، به گونه ای که صاحبان کسب و کار دیگر مجاز به پرداخت سود سهام به اعضای خانواده خویش به منظور کاهش بار مالیاتی خود نخواهند بود. گرچه چنانچه ثابت گردد عضوی از خانواد طی پنج سال گذشته در این کسب و کار نقشی داشته، فرد مذکور قادر به دریافت سود با نرخ مالیاتی اندک خواهد بود.

برخی از این قوانین نیز در آینده به مرحله اجرا در خواهند آمد، که به شرح ذیل می باشند:

بنا بر قوانین 2019، مالیات بر کربن ایالت فدرال چهار استان مانیتوبا، نیوبرانزویک، انتاریو و ساسکاچوان، نیز شامل پرداخت جبران خسارت در قالب اعتبار مالیاتی خواهد گشت، که می تواند توسط یکی از اعضای هر خانوار دریافت گردد. به گفته دولت، این اعتبار مالیاتی بیش از هزینه های مازاد بنزین، گاز و پروپان مصرفی هر خانوار خواهد بود. شایان ذکر است که این قانون از 1 آوریل 2019 آغاز خواهد شد.

قانون دیگر مربوط به درآمد حاصل از مالیات بر درآمد برای افراد کم درآمد می باشد که در زمره سود کارگران کانادا در نظر گرفته می شود. بنا به گفته دولت سود حاصله افزایش یافته که بر اساس آن افراد به جای سود 25 درصدی، سودی 26 درصدی در ازای درآمد 3 هزار دلاری خود دریافت خواهند نمود.

نرخ مالیاتی تجارات کوچک نیز در سال 2019 دوباره از 10 درصد به 9 درصد کاهش خواهد یافت.

طبق قوانین جدید، کسب و کارهای کوچکی که بیش از 50 هزار دلار درآمد غیرفعال داشته باشند، دسترسی به نرخ مالیاتی مربوط به کسب و کارهای کوچک را از دست خواهند داد. بنا بر گزارش CRA پذیرش تاییدیه های مالیاتی الکترونیکی از روز دوشنبه آغاز می گردد. بنابراین افرادی که کمک هزینه به آنان تعلق می گیرد، می بایست تا تاریخ 30 آوریل مبلغ مالیات بر درآمد شخصی خود را بدون احتساب جریمه پرداخت نمایند و افراد شاغل در عرصه کسب و کارهای کوچک نیز تا تاریخ 17 ژوئن زمان برای ثبت نام خواهند داشت.

افرادی که خواهان مشارکت های RRSP می باشند نیز تنها تا تاریخ 1 مارس زمان خواهند داشت.

گرچه هنوز دو ماه مهلت باقی است اما از نظر کارشناسان بهتر است افراد هم اکنون برای دریافت مالیات خود اقدام نمایند.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز