بازار املاک در حال ترمیم است ! بازار جی تی ای به تعادل می رسد. این شهرها بازار فروشندگان می باشد.

Submitted on س., 06/25/2019 - 12:10

با توجه به اطلاعاتی که هفته ی گذشته توسط انجمن مشاوران املاک کانادا حاصل شد، فروش ملی خانه در ماه می امسال در قیاس با سال گذشته همین زمان ۶/۷٪ افزایش یافت و این افزایش بیشترین افزایش از ماه می سال ۲۰۱۶ بوده است. اگر ماهانه محاسبه کنیم، فروش خانه از طریق سرویس های مختلف به میزان ۱/۹٪ افزایش یافته است.

با توجه به گزارش CREA، متوسط قیمت معاملات ملی در ماه می ۵۰۸۰۰۰ دلار بود که حدود ۱/۸٪ بیش از سال گذشته است. اگر جی تی ای و ونکوور را در نظر نگیریم، متوسط قیمت معاملات فقط ۳۹۷۰۰۰ دلار می باشد. اگر با میزان دقیق تر شاخص جامع قیمت خانه (HPI) محک بزنیم، این شاخص نشان می دهد (HPI) در ماه می به میزان ۰/۶٪ نسبت به ۱۲ ماه گذشته کاهش داشته است.

گزارش گلوب و اند میل می گوید بسیاری از کارشناسان اقتصادی اعتقاد دارند که بعد از دو سال سراشیبی، هم اکنون می توان مطمئن بود که بازار املاک تورنتو آغاز به ترمیم کرده است.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، برای مثال Robert Hogue کارشناس ارشد رویال بانک گفت که اگرچه بازار هنوز ضعیف است ولی می توان درباره ی بازار املاک کانادایی که از پایین به سطح رسیده است و نشانه های روشنی از ترمیم دارد بحث کرد.

Douglas Porter، کارشناس ارشد شاغل در (BMO) نیز با حرکت روند به سوی بالا موافقت کرد. وی خطاب به گلوب اند میل گفت که ضعف بازار در دوره گذشته همچنان مانع افزایش قیمت ها می شود، اما فروش روزافزون فعال در حال افزایش قیمت ها است. این تغییر به طور فزاینده ای مشهود است. Desormeaux، کارشناس اسکوشیا بانک ، بازار ملی را بر اساس فروش بر مبنای خانه هایی که جدید برای فروش وارد لیست می شوند،

(SNL) مورد بررسی قرار داد.sales-to-new listings ratio (SNL) با توجه به تئوری بازار املاک اگر بیش از (SNL) ۶۰٪ بیشتر شود، بازار، بازار فروشنده است و اگر کمتر از ۴۰٪ شود ، بازار خریدار می شود. SNL بازار متعادل بین ۴۰٪ تا ۶۰٪ می باشد.

از تصویر زیر که توسط Desormeaux ارائه شده است، می توان دریافت که ۳۱ بازار در کشور بازار متعادل هستند که شامل جی تی ای، ویکتوریا، بی سی، کلگری، ادمونتون، آلبرتا، کبک سیتی و هالیفکس و ... می شود.

تعداد ۶ فروشنده در بازار هستند که دلخواه ترین بازار برای فروشندگان می باشند. این بازار ها شامل Moncton، Montreal and Ottawa, and the other three are almost all in Ontario, including London, Windsor and Sudbury می شوند.

اینکه فروش به این اندازه پایین آمده است تعجت آور نیست. ونکوور بزرگترین بازارخریداران است بعد از ونکوور Regina پایتخت ساسکاچوان، بازار خریداران می باشد.

در حقیقت کانادا دو شهر دارد که بازار خریداران است که ونکوور و Regina می باشد.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز