آیا بازار خرید و فروش خانه در کانادا از هوای کانادا سردتر شده است؟ قیمت خانه در ماه نوامبر ریزش داشته است

Submitted on Mon, 12/17/2018 - 20:11

با توجه به آخرین گزارش CBC، گزارش ماهانه ی (CREA) مشاور املاک کانادا در روز دوشنبه حاکی از آنست که در ماه نوامبر امسال فروش خانه در سطح کل کشور تنزل داشته
است که این تنزل در سه ماه متوالی اتفاق افتاده است و خرید و فروش املاک در کل کشور از سال گذشته پایین آمده است.

با توجه به گزارش ماهانه ی مشاوراملاک کانادا (CREA)، در دو بازار داغ کشور تورنتو و ونکوور معاملات ملکی در ماه نوامبر رکود داشته است. در حقیقت در سه ماهه ی سوم سال بازار کشورنسبت به سال گذشته با رکود همراه بوده است و این رکود در شهرهای GTA, Hamilton-Burlington, the Lower Mainland of BC, and Calgary. مشاهده می شود.

با توجه به همین زمان در سال گذشته، خرید و فروش خانه در کانادا به میزان ۱۲/۵۷ درصد در ماه نوامبر تنزل داشته است. در مقایسه با ماه اکتبر بعلت پایین بودن خرید و فروش در نیمی از کشور معامله ی ماهیانه به ۲/۳ درصد رسیده است.

گزارش ماهیانه ی (CREA) نشان می دهد قیمت خانه در ماه نوامبر درسطح ملی به ۴۸۸٬۰۰۰ دلار و به ۲/۹ درصد نسبت به نوامبر سال گذشته رسیده است. در حقیقت اگر دو بازار اصلی معاملات ملکی تورنتو و ونکوور را از این معاملات حذف کنیم، متوسط خرید و فروش خانه در ماه نوامبر به عدد ۳۷۸٬۰۰۰ دلار می رسد.

اگرچه شاخص قیمت MLS که دقیقتر می باشد تغییرات قیمت را در سطح کشور و در ماه نوامبر افزایش بطئی ۱/۹۸ درصد نسبت به سال گذشته نشان می دهد. این افزایش قیمت شبیه به افزایش قیمت به میزان ۲ درصد از ماه جولای می باشد.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز با توجه به گزارش ماهیانه ی (CREA) به علت رکود لیستینگ های جدید که حدود ۷۰ درصد بازار کشور می باشد، تعداد خانه های لیست شده برای فروش در ماه نوامبر ۳/۳۴ درصد کمتر از ماه اکتبر بوده است.

(CREA) همچنان پیش بینی می کند که فروش خانه امسال به کاهش دو رقمی برسد که در ۵ سال گذشته در پایین ترین سطح خود بوده است. در سال ۲۰۱۹ فروش خانه در کانادا از این میزان پایین تر نیز خواهد آمد و عدد تخمینی این کاهش ۰/۵ درصد خواهد بود.

گریگوری کلامپ اقتصاددان (CREA) می گوید اگرچه اوضاع اقتصادی کانادا خوب است، فاکتورهای جمعیت و استخدامی با بازار همخوانی دارد و مناسب است ولی تست جدید مورتگیج هنوز تأثیر عمده ی خود را بر بازار خرید و فروش داشته است بنابراین بازار معاملات پرتحرک نیست و رو به کاهش است.

تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز