ویروس کرونا بیشتر برای صاحبان چه مشاغلی خطرناک است؟

Submitted on ش., 11/28/2020 - 00:36

صاحب کارگاه عطرسازی «Aroma Obraz» در صحبت هایش می‌گوید که عطر سازی از آسیب پذیرترین مشاغل در مقابل کرونا است. رایج ترین علامت ویروس کرونا از دست دادن بویایی است برای بیشتر مردم این مشکل در برابر دیگر مشکلات احتمالی این بیماری، کوچک است اما برای عطر سازها این مشکل یعنی از بین رفتن مهم ترین ابزار کار آن‌ها.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، این عطرساز روسی طی صحبت هایش گفت: «ما جزو آسیب پذیرترین مشاغل در مقابل کرونا هستیم چون بهترین ابزار هر عطر ساز، بینی است. حس بویایی برای ما بسیار مهم است. ما سعی داریم بیشتر به ایمنی خود توجه کنیم تا این بزار مهم را از دست ندهیم به خصوص برای تهیه عطرهای مایع یا اسانس‌ها بیشتر به حس بویایی نیاز داریم».

بازگشت حس بویایی بعد از ابتلا به بیماری کرونا بین چند روز تا چند ماه طول می‌کشد. متخصصان برای بهبودی زودتر به افراد توصیه می‌کنند که مانند عطرسازها حس بویایی خود را آموزش دهند. آن‌ها می‌گویند باید برای این کار، رایحه‌ها را از هم تمیز دهید، شما باید با بوهای آشنا شروع کنید مثل بوی پرتقال و ادویه جات آشپزخانه.

ورونیکا می‌گوید ما باید در طول روز با آن‌ها سروکار داشته باشیم، آن‌ها را بو کنیم و بوی آن‌ها را به یاد بسپاریم و در این حالت به احساساتی که در ذهن ما ظاهر می‌شوند توجه کنیم.

به این صورت حافظه بویایی خود را تمرین می‌دهیم.

و اگر در اثر ابتلا به بیماری حس بویایی از بین برود به این شکل می‌توانیم شبکه‌های عصبی مغز را بازیابی کنیم و حافظه بویایی را دوباره برگردانیم.

منبع: اسپوتنیک

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز