ونکوور و تورنتو در میان شهرهای میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ قرار گرفتند

Submitted on ی., 06/19/2022 - 01:19

ونکوور و تورنتو در میان شهرهای میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ قرار گرفتند

شهرهای ونکوور و تورنتو همراه با شهرهایی از ایالات متحده و مکزیک در بین شهرهای میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ قرار گرفتند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، سه شهر کانادا در فهرست نهایی برای کسب مقام میزبانی مسابقات جام جهانی بعدی بودند.

در این دوره از مسابقات ونکوور در ورزشگاه BC Place با ظرفیت ۵۴ هزار نفر میزبان چندین بازی جام جهانی زنان فیفا در سال ۲۰۱۵ میزبان این دوره از مسابقات خواهد بود.

کندی استوارت، شهردار ونکوور، پس از اعلام این خبر در توییتی نوشت: بی‌صبرانه منتظر استقبال هواداران و بازیکنان در شهرمان هستم!

جان توری، شهردار تورنتو در جریان اعلام این خبر از سوی فیفا، در پیامی ویدیویی ضمن استقبال از انتخاب فیفا اعلام کرد: این شهر جهانی آماده استقبال از بازی‌های جهانی است. تورنتو آماده استقبال از جهان است.

بنابر این گزارش ده بازی در کانادا برگزار می‌شود که تقسیم‌بندی دقیق بین این دو شهر مشخص نیست.

استادیوم Commonwealth در ادمونتون نیز یکی دیگر از فینالیست‌های این دوره بود، اما در نهایت انتخاب نشد.

ران اور، وزیر فرهنگ آلبرتا، در بیانیه‌ای گفت که او در «ناراحتی جمعی از طرفداران فوتبال آلبرتا» برای انتخاب نشدن استادیوم Commonwealth به عنوان یکی از مکان‌های برگزاری رقابت‌های جام جهانی شریک است.

وی افزود: اگرچه ما فرصتی برای دیدن بازی‌ها در اینجا نخواهیم داشت، اما امیدواریم هوادارانی که از کانادا دیدن و مسابقات را تماشا کنند از این فرصت برای سفر به آلبرتا نیز استفاده و مهمان‌نوازی درجه یک غربی، مناظر زیبا و شهرهای پر انرژی ما را تجربه کنند.

این اولین بار است که مسابقات جام جهانی فوتبال مردان در کانادا برگزار می‌شود و اولین بار است که سه کشور به طور مشترک میزبان این رویداد هستند.

این اولین جام جهانی خواهد بود که ۴۸ تیم در آن حضور دارند. قبل از جام جهانی ۲۰۲۶، جام جهانی ۲۰۲۲ زمستان امسال در قطر برگزار می‌شود.

لیست کامل شهرهای کانادا، مکزیک و ایالات متحده که میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ هستند به شرح ذیل است:

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز