مدیرکل ارشاد استان گیلان برکنار و سرپرست جدید منصوب شد؛ ماجرای تصاویر رضا ثقتی چه بود؟

Submitted on پ., 07/20/2023 - 14:21

خبرگزاری فارس در گزارشی که شامگاه چهارشنبه ۲۸ تیر منتشر کرد، از انتصاب عبدالرضا علی پناه بعنوان «سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان» خبر داد.

این خبر پس از آن اعلام شد که تصاویری از رابطه جنسی رضا ثقتی، مدیرکل ارشاد استان گیلان با یک مرد دیگر، منتشر شد.

رسانه‌های محلی در استان گیلان، دلیل برکناری مدیرکل ارشاد این استان را «برخی حواشی» اعلام کردند.

در ویدئویی، که در هفته جاری در فضای اینترنتی به نقل از یک کانال تلگرامی منتشر شد، بر اساس ادعای انتشاردهندگان ویدئو، تصاویر مربوط به رابطه جنسی و نامشروع رضا ثقتی، مدیرکل ارشاد استان گیلان با مرد دیگری است که هویت او فاش نشده است.

بر اساس ادعای منتشرکنندگان این ویدئو، تصاویر در «مهمانسرای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان» ثبت شده است.

افشاء این ویدئو به دلیل مواضع تندِ رضا ثقتی درباره حجاب و فرهنگ، با واکنش فراوان مواجه شد. بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه هنری در ایران، در توئیتی با اشاره به برکناری رضا ثقتی و انتشار و ویدئویی با محتوای غیراخلاقی از او در فضای اینترنتی نوشت: «نام‌برده در قانونی جدید در گیلان اعلام کرده بود مجوز کنسرتها باید ۱۳ روز با هم فاصله داشته باشند».

فارس ساعت ۲۱ دیشب خبر برکناری رئیس ارشاد گیلان و معرفی سرپرست جدید را منتشر کرد. رضا ثقفی پس از انتشار یک ویدئو به دستور وزیر ارشاد برکنار شد. سرچ کنید که این ویدئو چی بود!پ.ن: نام برده در قانونی جدید در گیلان اعلام کرده بود مجوز کنسرتها باید ۱۳ روز با هم فاصله داشته باشند! pic.twitter.com/ltoFMW4ksT

اشکان خطیبی، بازیگر و خواننده، نیز در توییتر در همین ارتباط به موضوع عدم دریافت مجوز برای کنسرت‌هایش در گیلان اشاره کرده و نوشت که اداره ‌کل ارشاد گیلان از سال ۹۷ با درخواست‌های مجوز کنسرت او در این استان مخالفت کرده و «جواب منفی» داده است.

رضا ثقتی، متولد ۱۳۵۷، متاهل، از ۱۹ سال پیش در بخش‌های مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مشغول به کار بوده است.

وی در سال ۱۴۰۰ از سوی وزیر ارشاد اسلامی دولت ابراهیم رئیسی به سمت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان انتخاب شد.

رضا ثقتی، علاوه بر ایجاد محدودیت در حوزه‌ فرهنگی، به اتخاذ مواضع تند در قبال حجاب و پوشش زنان نیز شهرت داشته و از موسسان «قرارگاه فرهنگی عفاف و حجاب محله محور» در گیلان است.

در خبری که روز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است، مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان از «برپایی نمایشگاه بزرگ عفاف و حجاب گیلان با حضور ۸۰ برند ایرانی» خبر داده بود.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز