توصیه وزیر بهداشت: مردم کانادا آماده شرایط اضطراری باشید! / سخنان مقامات کشور به مردم در ارتباط...

Submitted on جمعه, 02/28/2020 - 01:12

پتی هایدو، وزیر بهداشت به مردم کانادا توصیه کرد با وجود خطر کم ابتلا به کرونا ویروس با ذخیره کردن مواد غذایی و دارو برای بیماران در خانه، آنها باید خودشان را برای شرایط اضطراری آماده کنند.

به گزارش رسانه هدهد به نقل از سی‌تی‌وی‌نیوز، او روز چهارشنبه با بیان این مطلب افزود: باید آماده شویم چراکه همه چیز به سرعت در حال تغییر است.

وی افزود: قبل از هر چیز مهم این است که اطمینان حاصل کنید که از منابع کافی برخوردار هستید و اگر در خانواده شما شخصی بیمار شده است، ملزومات زنده ماندن او و خانواده را تا یک هفته در خانه دارید و برای تهیه آنان نیازی به بیرون رفتن از خانه نیست.

وزیر بهداشت در ادامه به مردم کانادا تاکید کرد برای مصون ماندن از بیماری کرونا ضمن رعایت توصیه‌های ایمنی، مرتب دست‌هایشان را بشویند.

وی در رابطه با تاثیر واکسن آنفلونزا بر کرونا گفت که این دو بیماری با هم فرق دارند و واکسن آنفلونزا روی آن تاثیر ندارد.

دکتر هوارد نجو، معاون ارشد وزیر بهداشت عمومی کانادا، نیز روز پنجشنبه در کمیته بهداشت مجلس گفت که زمان آن رسیده که تمام کانادایی‌ها در رابطه با شیوع گسترده بیماری خودشان را آماده کرده و منابع را مدیریت کنند.

او اظهار داشت: شهروندان باید شخصا برای کمک به خودشان در این شرایط انجام دهند، سالم ماندن آگاه بودن.

حدود ۸۱ هزار نفر در ۳۷ کشور جهان (به جز چین) دچار بیماری کرونا ویروس شده‌اند.

طی یک هفته گذشته موارد جدید در ایتالیا، ایران، کره جنوبی و ژاپن ظاهر شد است و مقامات نگران گسترش بیماری در کشورهای فاقد امکانات مانیتورینگ افراد مبتلا هستند.

وزیر بهداشت همچنین به شهروندان توصیه کرد که از سفرهای غیر ضروری بپرهیزند و بدانند ترک کانادا خطرناک خواهند بود.

وی افزود: این مهم است که مردم بدانند با توجه به تغییرات سفر در سراسر جهان، جداسازی کشورهایی که بطور خاص تحت تاثیر بیماری هستند سخت است.

فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر امور خارجه کانادا نیز به مردم توصیه کرد در صورتی کردن برای سفرهای بهاره تصمیم گرفته‌اند با دقت مقاصد سفرشان را انتخاب کنند و قبل از سفر از خدمات آنلاین مشاوره وزارت خارجه استفاده کنند تا دچار بیماری نشوند.

وی بیان کرد: ما تمام اطلاعات لازم را برای مردم کانادا جمع آوری می‌کنیم تا آنها بتوانند بهترین ارزیابی را انجام داده و تصمیم بگیرند.

شامپاین تاکید کرد: کانادایی‌هایی که می‌خواهند کشور را ترک کنند موضوع را با وزارت خارجه درمیان بگذارند تا در صورت بروز اتفاق یا شرایط اورژانس دولت بتواند با آنها در تماس باشد و کمک‌شان کند.

هدر جفری، معاون وزیر امور خارجه کانادا، نیز در کمیته بهداشتی گفت که کشورهایی که از انتشار کروناویروس لطمه خورده‌اند مرزهای‌شان را به روی شرکت‌های هواپیمایی بسته‌اند.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز