تجمعی اعتراضی در برابر اقامتگاه نماینده ایران در سازمان ملل در نیویورک برگزار شد

Submitted on ی., 12/11/2022 - 06:23

در حالی که خیزش سراری مردم ایران به رغم سرکوب شدید همچنان ادامه دارد، گروهی از معترضان با برگزاری یک تجمع اعتراضی در مقابل خانه سعید ایروانی، سفیر جمهوری اسلامی در سازمان ملل در نیویورک، خوستار توقف اعدام معترضان در این کشور شدند.

تجمع‌کنندگان با سر دادن شعار «اعدام را متوقف کنید»، به در و دیوار ساختمان اقامتگاه نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد، رنگ خون پاشیدند. افزون بر این، سه تن از تجمع‌کنندگان معترضان در اقدامی نمادین با طناب دار در مقابل این ساختمان ایستادند.

هم‌اکنون اعتراض به اعدام #محسن_شکاری اینجا در نیویورک در برابر محل سکونت سفیر جمهوری اسلامی در سازمان ملل. pic.twitter.com/9kcigq6gAU

معترضان در نیویورک همچنین شعارهایی را علیه جمهوری اسلامی فریاد زدند و ازمقامات رژیم ایران خواستند سرکوب خشونت‌بار و کشتار مردم ایران را پایان دهند. سعید ایروانی تاکنون واکنشی به تجمع اعتراضی روز شنبه در مقابل خانه خود نداشته است.

افزون بر تجمع اعتراضی در نیویورک، ایرانیان مقیم کشورهای هلند، سوئد، بریتانیا، مجارستان، دانمارک، ژاپن، استرالیا، ایتالیا، ترکیه، بلژیک، آلمان و چندین کشور دیگر، در حمایت از خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی، تظاهرات کردند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز