ترودو
مدل سازی ها نشان می‌دهد کووید۱۹ رو به افزایش و آینده کشور در معرض خطر است

Submitted on ش., 11/21/2020 - 01:24

در پی افزایش شیوع کووید۱۹ در کانادا و فاصله گرفتن کانادا از صاف شدن منحنی بیماری، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا با بیان اینکه مدلسازی‌ها نشان می‌دهد کووید۱۹ رو به افزایش و آینده کشور ما در معرض خطر است، از مردم خواست تا در خانه بمانند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، ترودو که از محل اقامتش در «Rideau Cottage» سخن می‌گفت افزود: «در موج اول همه گیری، کشور شیوع را کنترل کرد. اکنون اما مدلسازی‌های ملی نشان می‌دهد کانادا در مسیر ابتلای هزاران نفر و  مرگ صدها نفر در روزها و هفته‌های آینده است و آینده کشور در خطر است».

وی تصریح کرد: «من نمی‌خواهم امروز صبح اینجا باشم، تو نمی‌خواهی امروز صبح اینجا باشم، اما ما دوباره اینجا هستیم چون تعداد موارد ابتلا به بیماری در کشور رو به افزایش است. ما واقعاً در معرض خطر هستیم که کارکنان خطوط مقدم بیمارستان‌ها بیش از حد تحت فشار قرار می‌گیرند و عزیزان بیشتری جان خود را از دست می دهند».

وی افزود: «منحنی شیوع بیماری همه گیر ملی نشان می‌دهد که تعداد موارد بسیار بالاتر از زمان موج اول است. در حال حاضر نیز روزانه حدود ۴۸۰۰ مورد جدید در کشور به ثبت می‌رسد. این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که شیوع بیماری با سرعت رو به افزایش است و این هفته نیز حدود ۱۵ درصد نیز افزایش داشته است».

ترودو نیز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فشردگی کار کارکنان و بخش مراقبت‌های بهداشتی طی ۱۰ ماه گذشته و در معرض خطر قرار دادن خود و خانواده‌شان با بیماری، بیان کرد: «آن‌ها خیلی خسته هستند، اما قهرمان هستند و بیش از توانشان خدمت کرده‌اند. ما باید به آنها کمک کنیم».

وی ادامه: «کانادایی‌ها امسال باز هم باید در خانه بمانند و برای شام آخر به مهمانی نروند».

منبع: سی تی وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز