رکورد مبتلایان جهانی کرونا در دوروز متوالی شکسته شد

Submitted on چ., 07/22/2020 - 01:04

در روز شنبه٫ سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد رکورد تعداد مبتلایان روزانه به کووید۱۹ در سطح جهان٫ برای دومین روز متوالی شکسته شده است.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی٫ طی شبانه روز گذشته شنبه تا یکشنبه تعداد مبتلایان به کووید۱۹ در حدود ۲۶۰ هزار نفر بوده است. همچنین تعداد موارد مرگ بر اثر ابتلا به این بیماری چیزی در حدود ۷۳۶۰ نفر گزارش شده است.

بالارفتن تعداد مبتلایان از روز ۱۰ مه تا به حال٫ سابقه نداشته است.

سازمان بهداشت جهانی همچنین اعلام کرد که بیشترین موارد ابتلا در کشورهای آمریکا٫ برزیل٫ هند و آفریقای جنوبی بوده است.

بیشترین تعداد مرگ بر اثر ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت شنبه تا یکشنبه٫ در کشورهای آریکا٫ شیلی و برزیل بوده است.

در میان کشورهای درگیر این ویروس در جهان٫ آمریکا بالاترین میزان ابتلا و مرگ‌و‌میر را دارد. محققان دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرده‌اند که تا به حال٫ تعداد موارد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا در آمریکا در حدود ۱۳۹ هزار نفر بوده است.

از سوی دیگر٫ با در نظر گرفتن کل جمعیت یک کشور٫ بلژیک در صدر بیشترین تعداد مرگ‌ومیر در جهان است. طبق آمار گزارش شده٫ از هر ۱۰۰ هزار شهروند بلژیک٫ ۸۵ نفر بر اثر ویروس کرونا جان باخته‌اند.

براساس نظر کارشناسان٫ تعداد مبتلایان روزانه به کووید۱۹ شناسایی شده در کل جهان٫ تنها بخشی از تعداد کل مبتلایان است چراکه برخی از کشورها به‌خصوص کشورهای فقیر٫ تنها از مبتلایان بدحال تست کرونا می‌گیرند.

با در نظر گرفتن نظر کارشناسان٫ تعداد مبتلایان در کل جهان ۱۴ میلیون نفر و تعداد موارد مرگ نیز در حدود ۱۴ هزار نفر گزارش شده است.

از اخبار کووید۱۹ بیشتر بخوانید:

منبع خبر: یورونیوز

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز