بیمارستان مونترال قصد دارد برای کاهش فشار اورژانس ها از هوش مصنوعی استفاده کند

Submitted on پ., 01/05/2023 - 12:22

بیمارستان مونترال قصد دارد برای کاهش فشار اورژانس ها از هوش مصنوعی استفاده کند

روند پذیرش در اورژانس بیمارستان مونترال (CHUM) در حال تغییر است زیرا محققان این دانشگاه با استفاده از هوش مصنوعی در حال راه اندازی یک سیستم جدید در تریاژ این بیمارستان هستند.

پزشکان امیدوارند که هوش مصنوعی به انتقال سریع‌تر افرادی که نیاز به مراقبت دارند در اتاق انتظار کمک کند. به عنوان مثال با این سیستم اگر یک فرد ۸۸ ساله با علائم حیاتی بد و تنگی نفس وارد اورژانس شود به احتمال ۹۵ درصد بستری می‌شود.

وی افزود: ما می‌خواهیم از این دانش برای انجام سریع‌تر تمام مراحل استفاده کنیم، بنابراین پذیرش بیماران نیز زودتر انجام می‌شود.

دکتر برگر به عنوان مشاور این پروژه گفت: این تیم امیدوارند این سیستم جدید در سال ۲۰۲۳ در اورژانس بیمارستان مونترال اجرا شده و پس از آن به بخش‌ها و بیمارستان‌های دیگر گسترش پیدا کند.

سیستم هوش مصنوعی از مقادیر انبوه داده‌های اورژانس برای پیش‌بینی نیازهای بیماران استفاده می‌کند.

برگر ادامه داد: کاری که می‌خواهیم انجام دهیم این است که هر روز پذیرش‌ها را پیش‌بینی کنیم تا پزشکان و پرستاران از آن آگاه شوند.

او اظهار داشت: این کار واقعاً در تمام دنیای هوش مصنوعی، به ویژه در مراقبت‌های بهداشتی، یک کار خاص است و اگر درست اجرا شود، هوش مصنوعی می‌تواند برای جلوگیری از سوگیری در طول تریاژ مفید باشد.

این اقدام همان کاری است که هوش مصنوعی برای انجام آن طراحی شده و دیدن اینکه چگونه این کار را انجام می‌دهد، جالب و هوشمندانه خواهد بود.

در طول راه اندازی سیستم در سراسر شبکه، کارشناسان می‌گویند که هوش مصنوعی باید به طور منظم مورد نظارت و بازبینی قرار گیرد تا هرگونه سوگیری موجود در داده‌ها از بین برود.

لوی افزود:

هوش مصنوعی فقط به اندازه داده‌هایی که از آن تغذیه می‌شود هوشمند است. بنابراین اگر شما قبلاً زیرساخت‌هایی داشته‌اید که به عنوان مثال، نسبت به ارائه نکردن خدمات مناسب به یک گروه در مقابل گروه دیگر مغرضانه بوده به سادگی اصلاح خواهد شد.

وی بیان کرد:

به عبارت دیگر، وارد کردن هوش مصنوعی در این کار به ما فرصت می‌دهد تا برخی از مشکلات سوگیری را که ممکن است در گذشته در ارائه مراقبت‌های بهداشتی داشتیم را برطرف کنیم.

رکورد مدت زمان طولانی انتظار در اورژانس بیمارستان‌های انتاریو در در ماه سپتامبر

بهترین بیمارستانهای جهان در سال 2021

کودک مبتلا به ذات الریه پس از ۴۰ ساعت انتظار، در بیمارستان بستری شد

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز