کشف دومین میدان نفت مرغوب آلمان در عمق ۱۷٠٠ متری

Submitted on چ., 08/23/2023 - 12:09

دولت و بخش خصوصی آلمان از زمان قطع معاملات نفتی با روسیه در بهار سال ۲٠۲۲، همزمان با تلاش برای افزایش تولید انرژی های پاک، تحقیقاتی را نیز درباره امکان استخراج نفت داخلی آغاز کردند. این تحقیقات اکنون به کشف دومین میدان نفتی در منطقه "ریدشتات" ایالت هسن انجامیده است.

بنا به گزارش شبکه تلویزیونی ایالت هسن، شرکت نفتی "راین پترولیوم" از ماه ژوئن امسال برای دستیابی به منابع نفت جدید تلاش می کرد و اکنون خبر می دهد که در شهر "ریداشتات" در جنوب ایالت هسن به یک میدان نفتی تازه در ژرفای ۱۷٠٠ متری زمین رسیده است که ذخائری به لحاظ کیفیت عالی و به لحاظ کمیت زیاد دارد.

تارنمای تلویزیون آلمان می نویسد: "آیا هسن در آینده نزدیک عنوان هکساس را خواهد یافت و نخست وزیر این ایالت هم کلاه کابوی بر سر خواهد گذاشت؟ با توجه به کلیشه های موجود پاسخ این پرسش مثبت است، زیرا در ریداشتات یک میدان نفتی مهم دیگر کشف شده است".

مدیرعامل شرکت "راین پترولیوم" که به حفاری و نمونه برداری از میادین نفتی ریداشتات  مشغول است می گوید: "هم به لحاظ مقدار و هم به لحاظ کیفیت ذخائر این میدان فراتر از حد انتظار ما است. لایه های نفتی بسیار بزرگ تر از آن چیزی هستند که ما پیش از حفاری تصور می کردیم. اکنون باید آزمایشات دیگری انجام شوند".

رید اشتات تنها منطقه نفت خیزی است که تاکنون در آلمان کشف شده است. شرکت نفتی راین پترولیوم که دفتر مرکزی آن در شهر هایدلبرگ قرار دارد، در ماه ژوئن امسال برای نخستین بار از حفاری های آزمایشی در نزدیکی محل استخراج پیشین خود خبر داد. هدف این حفاری ها دستیابی به منابع نفت دیگر بود که اکنون تحقق یافته است.

پیش از حفاری های آزمایشی "پتر اپل" مدیرعامل شرکت نفتی امید چندانی به نتیجه این حفاری ها نداشت. او در ماه ژوئن گفته بود: "اینجا دریاچه های نفتی وجود ندارد".

در پی نخستین تحقیقات آزمایشگاهی مدیرعامل شرکت اعلام کرد: "نفت این میدان گوگرد خیلی کمی دارد ، سبک است و دارای مواد با ارزشی است. به این دلیل نفت ریداشتات پس از استخراج برای سوزاندن و استفاده در گرمایش حیف است، بلکه بیشتر مناسب پالایش و پرورش صنعتی و استفاده برای تولید مواد داروئی و انواع پلاستیک خواهد بود".

پتر اپل در آغاز حفاری ها اعلام کرده بود: "ما اطمینان داریم که در آینده قابل پیش بینی نفت به عنوان تنها ماده انرژی زا در اروپا نقشی نخواهد داشت".

برای حفاری نفتی تا عمق ۱۷٠٠ متری زمین در ریداشتات یک برج حفاری ۳۵ متری مستقر شده است. با استفاده از دستگاه های مدرن ابتدا زمین به صورت عمودی و سپس به سمت جنوب غربی حفاری شده است. برای این حفاری از لوله های تلسکوپی استفاده می شود که در هم فرو می روند و با نوعی سیمان ویژه آب بندی می شوند.

منطقه ریداشتات در عین برخورداری از منابع نفت، تامین کننده اصلی آب آشامیدنی ساکنان منطقه وسیعی از ایالت هسن نیز هست که "حوزه راین ماین" شهرت دارد. به این دلیل مقررات و شرایط ویژه ای برای حفاری نفت به کار گرفته می شود. از جمله، هنگام برخورد با لایه های آب، لوله ها چندلایه و با سمنت بیشتر آب بندی می شوند تا آب آلوده به نفت نشود.

شرکت نفتی راین پترولیوم در حال حاضر از ذخائر نفتی پیشین منطقه ریداشتات هر هفته صدهزار لیتر نفت به پالایشگاه کارلسروهه حمل می کند. آلمان در حال حاضر تنها ۲ درصد نفت مورد نیاز خود را در داخل تولید می کند. هنوز روشن نیست که با بهره برداری از میدان نفتی جدید، تولید نفت داخلی آلمان به چه حجمی خواهد رسید. 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز