ترودو خبر داد: کمک ۳۰۰ میلیون دلاری کانادا به مبارزات جهانی با کووید۱۹

Submitted on ی., 06/28/2020 - 01:20

ترغیب سازمانهای خیریه برای افزایش حمایت‌های بین المللی کانادا / جاستین ترودو، نخست وزیر، از کمک ۳۰۰ میلیون دلاری کانادا برای تلاش های بین المللی در برابر کووید۱۹ و تهیه واکسن خبر داد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، ترودو این بودجه را در اختیار یکی از سرمایه گذاری‌های مجازی بین المللی قرار خواهد داد.

او اظهار داشت: کووید۱۹ زندگی مردم را در همه جا تغییر داده و نابرابری‌ها را در سراسر جهان برجسته کرده است.

ترودو با بیان اینکه هیچکدام از ما از اثرات کووید۱۹ در امان نبودیم و هیچکدام‌مان نیز به تنهایی قادر به مبارزه انفرادی با آن نیستیم بیان کرد: کانادا ۱۸۰ میلیون دلار برای رسیدگی به تاثیرات انسانی کووید۱۹ و ۱۲۰ میلیون دلار نیز به ابتکارات جدید برای دسترسی به شتاب دهنده کووید۱۹ (ACT Accelerator) که ماه آوریل توسط سازمان بهداشت جهانی، دولت فرانسه، کمیسیون اروپا، بنیاد بیل و ملینای گیس ایجاد شده اختصاص داده است.

ترودو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همکاری سازمان‌ها و مشاغل و متخصصان حرفه‌ای سلامت با ACT Accelerator برای تولید واکسن، دارو و ابزارهای تشخیصی برای نبرد با کووید۱۹  اظهار داشت: این بیماری بویژه به جوامع آسیب پذیر لطمه وارد کرده و  ACT Accelerator درصدد است با تولید واکسن این بیماری آنرا عادلانه در  اختیار عموم قرار دهد.

وی افزود: ما همچنین متعهد شدیم که با سایر کشورهای سراسر دنیا در رابطه با دسترسی واکسن به تمام کشورها همکاری داشته باشیم.

به اعتقاد سازمانهای امداد و کمک کانادا این کمک تنها بخشی از مبارزه با بیماری همه گیر می‌تواند باشد علاوه بر این تولید واکسن در کشورهای فقیر که توانایی پرداخت هزینه‌ها را ندارند، نیز می‌تواند چالش باشد.

جولیا اندرسون، مدیرعامل شرکت مشارکت کانادا برای زنان و کودکان در کانادا اظهار داشت: ACT Accelerator یک ساز و کار محکمی است تا ضمن حمایت از سیستم‌های بهداشتی در کشورهای آسیب پذیر مبارزه با بیماری را نیز هماهنگ کند.

وی با اظهار امیدواری از فعالیت ACT بیان کرد: ACT کارهای زیادی برای انجام دارد. این هواپیما در حال پرواز باید ساخته شود.

اندرسون که با دو سازمان ضد فقر بنامهای One Campaign و Results Canada همکاری دارد گفت: کانادا باید یک درصد از هزینه‌های مربوط به کووید۱۹ را به کمک‌های بین المللی اختصاص دهد.

کریس دنی، مدیر اجرایی Results Canada نیز گفت که انتظار داشته ترودو یک «سرمایه معنی داری» را به این موضوع اختصاص دهد اما باز هم نیاز در این زمینه وجود دارد.

نیکلاس مویر، مدیر اجرایی شورای همکاری بین المللی کانادا (Canadian Council for International Co-operation) نیز گفت که در تابستان رسما از دولت خواستار اختصاص بودجه بیشتری در اقدامات بین المللی خواهد کرد.

وی افزود: پاسخ کانادا در برابر کووید۱۹ در خانه خوب بوده اما باید با این نتیجه در جهان تعمیم پیدا کند.

استوارت هیکوکس، مدیر کانادایی One Campaign نیز بیان کرد: ما خرسندیم که «کارینا گولد»، وزیر توسعه بین المللی بدلیل نیازی که وجود دارد می‌خواهد بودجه‌ها را افزایش دهد.

وی افزود: در حال حاضر برای رفع بحران بشردوستانه و اطمینان از آزمایش‌ها در دو بخش درمان و نهایتا تولید واکسن نیاز به سرمایه گذاری فوری است.

گولد، وزیر توسعه بین المللی کانادا نیز پیش از این بارها بر تامین نیاز جهانی بعنوان بخشی از نیاز داخلی کانادا تاکید کرده است.

وی روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد: سرمایه گذاری‌های ما برای محافظت از سلامت و ایمنی کانادایی‌ها و همچنین فقیرترین و آسیب پذیرترین کشورهای جهان بسیار مهم است چرا که تا زمانی که همه در تمام دنیا سالم نباشند، کانادایی‌ها نیز از آسیب کووید۱۹ در امان نخواهند بود.

این وزیر تصریح کرد: با این وجود آنچه فکر مرا مشغول کرده فقط نیازهای درمانی و فوری این بیماری نیست بلکه آسیب‌هایی است که در کنار آن برای جوامع بوجود آمده و نباید از نظر دور بمانند.

در یک اجلاس بین المللی، ترودو خواستار اشتراک گذاری جهانی واکسن کووید۱۹

ترودو خبر داد: آمادگی کانادا برای تولید انبوه واکسن کووید۱۹ / گزارش کامل

ترودو: بس است دیگر! در خانه بمانید / اختصاص ۱۹۲ میلیون دلار برای تحقیقات راجع به واکسن کووید-۱۹…

منبع: سی.تی.وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز