TREB:انتظار می رود امسال متوسط قیمت خانه در اکثر مناطق تا ۳۰۰۰۰ دلار افزایش یابد و قیمت ها به قیمت های سال ۲۰۱۷ نزدیک شود

Submitted on Mon, 02/25/2019 - 19:25

انجمن مشاوران املاک تورنتو گزارشی مبنی بر نگاه و نقد بازار در منطقه ی یورک در سال ۲۰۱۹ منتشر کرد. این گزارش حاکی از آن است که سال گذشته بازار املاک سال پر تنشی را تجربه کرده است و
انتظار می رود که فروش خانه و متوسط قیمت خانه در جی تی ای در سال جاری کمی افزایش یابد. همزمان، فروش خانه در منطقه ی یورک نسبت به ده سال گذشته ٪۱۵ تا ٪۲۰ محاسبه شده است.

در زیر خلاصه ای از نکات مهم در بازار املاک یورک که در بافت جی تی ای است را مشاهده می کنید:

۱- انتظار می رود فروش خانه در محدوده ی جی تی ای در سال ۲۰۱۹ به ۸۳۰۰۰ باب خانه برسد. که این افزایشی آرام نسبت به سال ۲۰۱۸ که تعداد فروش ۷۷۳۷۵ باب خانه بود، می باشد.

۲- انتظار می رود که بازار در سال ۲۰۱۹ شبیه نیمه ی دوم سال گذشته باشد و قیمت خانه کمی افزایش یابد. متوسط قیمت معاملات خانه تا ۸۲۰۰۰۰ دلار افزایش می یابد که این رقم نزدیک به اوج قیمت در سال ۲۰۱۷ می باشد و حتی نسبت به سال ۲۰۱۸ که متوسط قیمت ۷۸۷۱۹۵۰۰۰ دلار بود بیشتر است. قیمت خانه در منطقه ی یورک بر روی خانه های مستقل متمرکز است. سال گذشته شاخص قیمت خانه که توسط MLS منتشر شد، نشان داد که قیمت خانه های مستقل در منطقه ی یورک از قیمت در کل جی تی ای پایین تر است.

۳- تحت تأثیر استرس تست، خریداران در محدوده ی جی تی ای باید قادر باشند به میزان ۷۰۰ دلار بیشبر از بازپرداخت واقعی ماهانه در هنگام درخواست مورتگیج بپردازند. خریداران در منطقه ی یورک باید قادر باشند ۶۵۰ تا ۱۰۰۰ دلار بیش از بازپرداخت ماهانه بپردازند. Ipsos poll دریافت که تعداد زیادی از خریداران در منطقه یورک بودجه ی خود را با خانه و مکان مورد نظر تنظیم می کنند.

۴- این نظرسنجی همچنان به این نتیجه رسید که نسبت مردمی که علاقه مند به خرید خانه در منطقه با پیش شماره ی ۹۰۵ هستند یک درصد تا ٪۲۶ افزایش یافته است.این درصد قبلا ٪۲۵ بود و یک درصد افزایش یافته است. نسبت خریداران در منطقه ی یورک بیشتر است و به ٪۲۹ درصد می رسد. قابل ذکر است که نسبت افرادی که خواستار خرید خانه در منطقه یورک و منطقه ی با پیش شماره ی ۹۰۵ هستند به ٪۹ افزایش یافته است.

۵-بنا به گزارش تورنتوپرشنز، نسبت خریدارانی که برای بار اول خانه می خرند و ادعا می کنند به خرید خانه علاقه مندند، کاهش یافته است. نسبت خرید در منطقه ی پیش شماره ی ۹۰۵ از ٪۳۷ به ٪۳۲ تقلیل یافته است و نسبت خریداران منطقه ی یورک ٪۲۴ درصد کاهش یافته است .

۶- تعداد خانه های لیست شده ی جدید در محدوده ی جی تی ای سال گذشته کاهش داشت و انتظار می رود همین روند در سال ۲۰۱۹ ادامه یابد. در منطقه ی با پیش شماره ی ۹۰۵، ٪۳۷ درصد از صاحب خانه ها گفتند که شاید خانه هایشان را بفروشند و نسبت صاحبخانه های یورک که تصمیم به فروش خانه ی خود دارند٪۳۶ می باشد. (Garry) Bhaura رئیس انجمن مشاوران املاک گفت؛ هنوز چیزی عاید بازار نشده است

وی گفت فروش و معاملاتی که توسط سیستم MLS گزارش شده است، هنوز رو به افزایش است.بسیاری از خریداران سال گذشته به دلیل سیاست های متعدد، خرید خانه را به تعویق انداختند هم اکنون این افراد بازار، نوع خانه، قیمت و موارد دیگر را دوباره ارزیابی می کنند و نسبت علاقه مندان به خرید خانه افزایش یافته است. John DiMichele، رئیس انجمن مشاوران املاک به این نکته اشاره کرد که

در حالیکه خریداران به بازار مجدداً بر می گردند، اعمال ادامه ی طرح استرس تست بحث انگیز است. به هر حال فروش خانه تأثیر بسزایی در رشد اقتصادی، تولید شغل و سیاست مالیاتی دولت دارد. Jason Mercer، مدیر عامل تحلیل بازار در انجمن مشاوران املاک گفت: اگرچه از رشد اقتصادی مطمئن نیست ولی فاکتورهای سنتی که بازار املاک را به حرکت وا میدارد هنوز وجود دارد. این فاکتورهای سنتی رشد جمعیت، نرخ پایین بیکاری و نرخ پایین مورتگیج می باشند.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز