تجمع بزرگ استراسبورگ با هدف قرار دادن سپاه در فهرست گروهای تروریستی برگزار می‌شود

Submitted on Mon, 01/16/2023 - 05:09

پس گردهمایی پرشکوه برلین در همبستگی با مردم ایران، این‌بار ایرانیان ساکن کشورهای اروپایی در برابر پارلمان اروپا در استراسبورگ گردهم می‌آیند تا از اتحادیه اروپا بخواهند نام سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار دهد.

علی‌رضا آخوندی، نماینده ایرانی تبار پارلمان سوئد از همه ایرانیان ساکن اروپا درخواست کرده است تا در همایش استراسبورگ شرکت کنند و همبستگی خود را برای به کرسی نشاندن این خواست به سران اتحادیه اروپا و همچنین به افکار عمومی کشورهای اروپایی نشان دهند.

#IRGCterrorists See you in Strasbourg, monday 16/1 - 13.00. pic.twitter.com/y7vMhnDcfL

افزون بر درخواست علی‌رضا آخوندی، پنج تن از چهره‌های سرشناس مخالف رژیم ایران؛ رضا پهلوی، مسیح علی‌نژاد، علی کریمی، نازنین بنیادی و گلشیفته فراهانی با انتشار فراخوانی در توییتر از جامعه جهانی درخواست کرده‌اند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست تروریستی قرار دهند.

در توییت مشترک این پنج چهره سرشناس آمده است: «بیش از چهار دهه است که سپاه پاسداران در داخل و خارج از ایران، ترور و سرکوب و کشتار می‌کند. آغوش ملت برای آنها که جنایتی نکرده‌اند باز است؛ اگر به مردم بپیوندند.»

Our request is clear: put the Islamic Revolutionary Guard Corps (IRGC) on the terrorist list. https://t.co/ngv2jcwqtq#IRGCterrorists #WomanLifeFreedom #MahsaAmini pic.twitter.com/c7i5p1q1g7

همایش ایرانیان در استراسبورگ در حالی برگزار می‌شود که هانا نیومن، سیاستمدار آلمانی که به‌عنوان عضو پارلمان اروپا مشغول به کار است در یک پیام توییتری نوشته است که موضوع ایران در جلسه  هفته جاری مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

UPDATE There will be a debate with resolution on #Iran in the next European Parliament 🇪🇺 plenary session. The vote on the resolution will most likely be on Thursday, January 19.

افزون بر این، در برنامه کار پارلمان اروپا آمده است که موضوع اعتراضات مردم ایران و اعدام معترضان در جلسه  بعدازظهر روز سه‌شنبه ۱۷ ژانویه، توسط نمایندگان بررسی خواهد شد. طبق برنامه اعلام شده، پارلمان اروپا در روز پنج‌شنبه ۱٩ ژانویه، موضع‌گیری رسمی خود در قبال رویدادهای ایران را در قالب یک قطعنامه‌ اعلام خواهد کرد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز