سرلشگر باقری : ایران هدف آسانی برای اسرائیل نیست و اسرائیل در محاصرۀ ایران است

Submitted on س., 02/07/2023 - 11:02

سرلشگر محمد باقری که این سخنان را در بازدید از یک پایگاه هوایی زیرزمینی نیروی هوایی ارتش ایراد می‌کرد، گفت که "دشمن معتقد است" که با اتکاء به قدرت و برتری هوایی خود قادر است "باندهای پروازی" کشور را بمباران کند و "با خیال راحت مأموریت خود را در ایران انجام بدهد".

به گفته سرلشگر محمد باقری جمهوری اسلامی با برخورداری از "پایگاه‌های امن، نفوذناپذیر، غیرقابل دسترس و غیرقابل انهدام در زیرزمین" نظیر پایگاه "عقاب۴۴" قدرت بازدارندگی خود را در مقابل "دشمن" حفظ کرده است. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران سپس گفت که این کشور "هدف آسانی" برای اسرائیل نخواهد بود.

او ضمن اعتراف به قدیمی بودن زیرساخت‌های جنگنده‌های نیروی هوایی ایران، گفت : "تجهیزات این هواپیماها به روز است و می‌توانند در نبرد هوایی و در عملیات پشتیبانی ...نقش موثری ایفا کرده و در سرنوشت نبرد سهم بزرگی داشته باشند."

سرلشگر پاسدار محمد باقری هدف از ایجاد پایگاه‌های هوایی زیرزمینی را "ناامید کردن هر چه بیشتر دشمن از یک تهاجم موفق" به ایران خواند. او تهدیدهای اسرائیل را لفاظی و دولت نتانیاهو را متزلزل توصیف کرد و افزود : برای مقابله با تهدیدهای اسرائیل علاوه بر "قدرت هوایی و توان موشکی ایران، امکانات محور مقاومت برای پاسخگویی قاطع از همیشه آماده‌تر است." سرلشگر باقری بار دیگر به کشورهای همسایه هشدار داد که اگر پایگاه‌های آنها برای حمله به ایران مورد استفادۀ اسرائیل قرار بگیرد، علاوه بر این کشور آن پایگاه‌ها نیز "هدف تهاجم سنگین قرار خواهند گرفت."    

 

 

 

 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز