شماری از کنشگران و شخصیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای ایرانی سپاس‌نامه‌ای را خطاب به شارلی ابدو منتشر کردند

Submitted on ی., 01/08/2023 - 18:51

در سپاس‌نامۀ ایرانیان به هفته‌نامه شارلی ابدو نوشته شده است که نتیجۀ «مسابقۀ بی‌نظیر» این مجله، «تحسین بسیاری از آزادیخواهان جهان به ویژه ایرانیان به جان آمده از دست جمهوری اسلامی را برانگیخته است».

شارلی ابدو در ماه گذشته به نشانۀ همبستگی با خیزش سراسری مردم ایران، با برگزاری مسابقه‌ای جهانی از کاریکاتوریست‌های همۀ کشورها خواست که کاریکاتور علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را بکشند و به دفتر مجله بفرستند.

گردانندگان شارلی ابدو از میان ۳۰۰ کاریکاتوری که از چهارگوشۀ جهان به دستشان رسید، بهترین‌ها و به قول ایرانیان امضاکننده سپاس‌نامه، «پُرمعناترین‌ها» را برگزیده‌اند و در شماره ویژه‌نامه سالگرد حمله تروریستی و کشتار نویسندگان این مجله، چاپ کردند.

در سپاس‌نامه کنشگران و چهره‌های فرهنگی و سیاسی ایرانی که نسخه‌ای از آن در اختیار بخش فارسی رادیوی بین‌المللی فرانسه قرار گرفته، نوشته شده است:

آنها در پایان سپاس‌نامه خود نیز نوشته‌اند:

با امضای این سپاس‌نامه از نویسندگان و گردانندگان مجلۀ شارلی ابدوُ به سبب انتشار این شمارۀ ویژه و دفاع بی قید و شرط آنان از آزادی فکر و دموکراسی در ایران قدرانی می‌کنیم.

این نامه به امضای چهره‌هایی همچون ایرج ادیب‌زاده، روزنامه نگار، هوشنگ اسدی، روزنامه نگار، ناصر اعتمادی، دانش اموخته فلسفه و روزنامه نگار، جلال ایجادی، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه، میترا بابک، دکترمتخصص در روانکاوی، حمیدرضا جاودان، بازیگر، محمد جلالی چیمه (م. سحر)، شاعر و نویسنده، پرویز دستمالچی، نویسنده و پژوهشگر علوم سیاسی، مهناز شیرآلی، جامعه شناس و متخصص علوم سیاسی، علیرضا مناف‌زاده، پژوهشگرتاریخ، کاوه موسوی، داور دیوان بین المللی داوری، منوچهر نامور آزاد، هنرپیشه و کارگردان تئاتر، مسعود نقره کار، پزشک، نویسنده و پژوهشگر و فتحیه یزدی زرکش، کنشگر حقوق بشر و حقوق زنان و چندین تن دیگر رسیده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز