کودکی دو ساله در پی شلیک یگان ویژه به یک خودروی شخصی در اصفهان کشته شد

Submitted on ش., 03/04/2023 - 11:42

مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان و رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح این استان، روز شنبه ۱۳ اسفند، ضمن تأیید این خبر در اطلاعیه‌ای، «بی‌توجهی راننده خودرو به فرمان پلیس» را دلیل این حادثه دانست.

در این اطلاعیه در توجیه تیراندازی به خودروی شخصی حامل امیرعلی کودک دو ساله، آمده است: «ماموران مقابله با قاچاقچیان مواد مخدرِ مستقر در جاده فرعی شرق اصفهان، هنگام غروب به یک دستگاه خودروی سواری با پلاک غیربومی مشکوک می‌شوند و به آن فرمان ایست می‌دهند اما راننده به مسیر خود ادامه می‌دهد و از صحنه می‌گریزد».

این اطلاعیه در ادامه می افزاید: «ماموران پس از چند بار اخطار و به دلیل بی‌توجهی به فرمان ایست، به منظور متوقف کردن خودرو، اقدام به تیراندازی می‌کنند که با کمال تاثر و تاسف، کودک خُردسالی در این حادثه بر اثر کمانه کردن گُلوله، جان خود را از دست می‌دهد».

حساب کاربری «+۱۵۰۰ تصویر» در توییتر، درباره جزئیات این حادثه نوشته است: «شب گذشته [جمعه] مادر و پدری با دو فرزند خردسال با ماشین در حال سفر بودند که کامیونی متعلق به یگان ویژه جلو آنها می‌پیچد. راننده‌ ماشین فکر می‌کند خِفت‌گیرند و می‌خواهد راهش را عوض کند که نیروهای یگان ویژه به سمت آنها شلیک می‌کنند و ‌کودک آن‌ها را با شلیک به سرش می‌کشند.»

شب گذشته مادر و پدری با دو فرزند خردسال با ماشین در حال سفر بودند که کامیونی متعلق به یگان ویژه جلو آنها میپیچد. راننده‌ی ماشین فکر میکند خفت‌گیرند و میخواهد راهش را عوض کند که نیروهای یگان ویژه به سمت آنها شلیک میکنند و ‌کودک دو ساله‌یشان به نام امیرعلی را با شلیک به سرش میکشند.

همچنین حساب توییتری «صدای اصفهان»، در این زمینه نوشته است: «امیرعلی موسی‌کاظمی متولد آذرماه ۱۳۹۹ بود، یعنی تنها دوسال و سه ماه عمر داشت. دو ماشین بودند که از تهران برای تفریح آمده بودند. ماشین جلویی، پرشیا بود که پدر و مادر امیرعلی و برادر دوقلویش امیررضا، به همراه یکی از دوستانشان سوار خودرو بودند. پدر امیرعلی در حال خواباندن کودک بود، دوستشان رانندگی می‌کرد. خودرو یگان ویژه یک کامیون بود که هیچ شباهتی به ماشین پلیس نداشت. ناگهان از پشت تپه به جلو خودرو شخصی آمد، راننده گمان کرد آن‌ها دزد هستند و گاز داد و پلیس بی‌پروا شلیک کرد که به سر امیرعلی برخورد کرد.»

همزمان، کانال تلگرامی «اعتراض مدنی بازار» نیز در گزارشی با اشاره به سفر تفریحی این کودک دو ساله به همراه خانواده‌اش، نوشت: خودروی یگان ویژه «یک کامیون بی‌شباهت به خودروهای پلیس» بوده است و نیروهای مستقر در آن بدون اعلام ایست، اقدام به شلیک به خودروی حامل خانواده امیرعلی کودک دو ساله کرده‌اند.

همچنین در گزارش این کانال تلگرامی آمده است که پیکر امیرعلی تا صبح روز شنبه به بهانه تحویل در تهران شهر محل سکونت آنها، به خانواده‌اش تحویل داده نشده و در پرونده او «قتل غیرعمد» ثبت شده است.

مراسم خاکسپاری امیرعلی دو ساله در ورزنه اصفهان که با شلیک یگان ویژه به سرش کشته شد.#سیدامیرعلی_موسی_کاظمی pic.twitter.com/E7SuYPneGZ

پیکر این کودک دو ساله ساعاتی پیش، در قطعه ۶۶ بهشت‌زهرای تهران، خاک‌سپاری شد.

کشته شدن امیرعلی موسوی کاظمی کودک دو ساله، یادآور مرگ کیان پیرفلک کودک ۹ ساله ساکن ایذه است که در جریان اعتراضات سراسری با شلیک مستقیم نیروهای حکومتی کشته شد.

کشته شدن این کودک ساله، منجر به خشم افکار عمومی و اعتراض گستردۀ کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی از نیروهای یگان ویژه شده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز