مشاور املاک ارشد: آپریل گرمتر شد، بازار املاک تورنتو گرمتر می شود

Submitted on Mon, 04/22/2019 - 20:59

زمان آپریل هم فرا رسید و دمای هوا بالا رفته است، بازار املاک در تورنتو کمی رو به بهبود حرکت کرده است. Ira Jelinek، مشاور املاک شرکت Kalles گفت، خانه های در دست او سریعاً فروش می روند.

Ira Jelinek، هفته ی گذشته در داون تاون با خانه ای به قیمت ۲/۵ میلیون دلار مواجه شد که بعد از چند روز با همان قیمت به فروش رفت.

این تاون هاوس در یورک ویل واقع است و بسیار مجلل است. این خانه دارای دو پارکینگ است و دیزاین داخلی بسیار زیبا دارد. در این خانه چمن و گیاه زیادی برای مرتب کردن ندارد. برای این تاون هاوس شارژ ماهانه ی کاندو وجود ندارد.

Jelinek گفت که در داون تاون فروش خانه بسیار عالی پیش می رود. بعد از نسل baby boomers فرزندانشان بزرگ شد و از خانه به آپارتمان نقل مکان کردند، این واحدهای کوچک آپارتمانی بیشتر دلخواه مردم است.

در ماه مارچ، فروش خانه در مقایسه با کاهش ۴/۶ درصدی در نسبت به همین زمان در سال گذشته آنچنان رونق نداشت. بنا به گزارش تورنتوپرشنز، در سه ماه گذشته فروش خانه نسبت به متوسط ده سال پیش ۱۲٪ کاهش داشته است. Jelinek اعتقاد دارد که این شرایط به علت وضعیت قرض از بانک ها می باشد. Jelinek به این نکته اشاره می کند که از آنجاییکه فرصت های شغلی رو به افزایش است، بازار املاک تورنتو وضعیت مطلوب تری خواهد یافت.

Jelinek هفته ی گذشته دو کاندو فروخت. این دو کاندو در مرکز شهر واقع شده اند و به قیمت حدود ۵۵۰۰۰۰ دلار فروخته شدند.

این دو خانه چند روز بعد از لیست شدن به فروش رفتند. Jelinek که به مشتریان برای خرید خانه کمک می کند، یک خانه ی لوکس در می سی ساگا را که ۳/۹۹ میلیون دلار قیمت زده شده بود به قیمت ۳/۸۶ میلیون دلار فروخت. Jelinek اعتقاد دارد آنچنانکه هوا گرمتر می شود، حجم فروش معاملات در تورنتو بیشتر خواهد شد.

Cheri Dorsey McCann، مشاور املاک شرکت McCann گفت که در تورنتو قیمت خانه اگر کمتر از ۲/۵ میلیون دلار باشد، آن خانه برای خرید بسیار رقابتی است اما بالای این قیمت خریداران بسیار چانه زنی می کنند.

McCann گفت که سختگیری های دولت فدرال در مورد مورتگیج خرید خانه را برای بعضی از مردم غیر ممکن کرده است. McCann اعتقاد دارد که صاحبان خانه های گرانقیمت باید رقم صحیحی برای فروش خانه شان ارائه دهند و با قیمت های منطقی خریداران را جلب کنند. وی همچنین گفت قیمت خانه باید با توجه به سال ۲۰۱۶ که قیمت منطقی بود ارائه شود و نه بر مبنای سال ۲۰۱۷ که قیمت ها به طور کاذب بالا بود.

McCann در بازار پیشرفت را مشاهده می کند. درسال ۲۰۱۹ خریداران به بازار برگشته اند زیرا که نرخ بهره افزایش نیافته است.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز