با صدور حکم دادگاه دیوان عالی کانادا دیگر پزشکان نمیتوانند درآمد خود را از عموم پنهان کنند

Submitted on جمعه, 04/26/2019 - 00:27

طبق صدور حکمی از سوی دادگاه دیوان عالی، از این پس پزشکانی که بیشترین حقوق را از نظام پزشکی دریافت می کنند نام آنها به همراه لیست صورت حساب آنها منتشر خواهد شد و دیگر مانند سابق نمی توانند درآمدها را از انظار عموم مخفی کنند.

وزرات بهداشت انتاریو (Ontario Ministry of health) طی بیانیه ای اعلام کرد: وزرات بهداشت انتاریو با همکاری انجمن پزشکان انتاریو (Ontario Medical Association) به دنبال یافتن روشی در خصوص انتشار این اطلاعات در آینده نزدیک می باشد.

پیش از این Theresa Boyle خبرنگار Toronto Star، از وزارت بهداشت این استان در خواست انتشار نام 100 پزشک برتر انتاریو در سال های 2008 و 2012 را کرده بود که بیشترین درآمد را از Ontario Health Insurance Insurance Plan دریافت می کردند. که در آن زمان وزارت بهداشت تنها بخشي از اطلاعات را منتشر کرد و به نام و برخی جزئیات از جمله تخصص پزشکان یا نام آنها اشاره نشده بود. اما با درخواست از کمیساریای حفظ حریم خصوصی انتاریو لیست اطلاعات شخصی پزشکان به همراه صوررت حساب آنها ارائه گردید.

پس از گزارش این مستندات به دادگاه عالی انتاریو، قاضی موافقت کرد که اطلاعاتی از قبیل نام و جزئیات مالی مرتبط با حرفه کاری آنها (فارغ از اطلاعات زندگی شخصی مانند درآمدهای حاصل از کسب و کارهای تجاری) برای عموم افشا شود.

سخنگوی وزارت بهداشت استان انتاریو (Ontario Ministry) تصمیم دادگاه عالی برای اجرای حکم دادگاه تجدید نظر را رد کرد و چنین عملی را به منزله یک ردیاب خواند.

همچنین Nadia Alam رئیس انجمن پزشکان اعلام کرد: این مبلغ دریافت شده از OHIP نشان می دهد که پزشکان حق الزحمه خود را براساس شایستگی و تبحر در کارشان اخذ کرده اند.

شواهد حاکی از این است که دریافتی این 100 پزشک در انتاریو برای سال های 2012 تا 2013، به میزان 6 میلیون دلار بوده که بیشترین آن متعلق به درآمد چشم پزشک در حدود 6 میلیون دلار می باشد.

لذا تصمیم دادگاه عالی گزینه عادلانه ای برای شفاف سازی و پاسخگویی دولت به شکایات عموم احاد مردمی محسوب می شود.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز