سال ۲۰۲۲ برای خرید خانه مناسب است یا نه؟

Submitted on پ., 09/01/2022 - 20:59

بازار مسکن کانادا وارد بازار نزولی شده است، آیا می توانید وقتی قیمت به کف رسید خانه بخرید؟ چه عواملی را باید در نظر گرفت؟
بازار مسکن کانادا بالاخره پس از جهش بهار امسال شروع به سرد شدن کرد. شاخص ملی قیمت خانه MLS (HPI) کاهش کلی قیمت مسکن ۱/۷ درصدی را از جون تا جولای ۲۰۲۲ نشان می دهد.

بر اساس گزارش داگ پورتر، اقتصاددان ارشد بانک BMO، بازار مسکن کانادا در حال ورود به بازار نزولی است. پورتر گفت، موجودی خانه های فروخته نشده در بازار از ۱/۷ ماه در ابتدای سال به ۳/۴ ماه افزایش یافته است که نزدیک به سطوح قبل از همه گیری است. در همین حال، نسبت فروش به فهرست های جدید به ۵۰ درصد و در انتاریو به ۴۰ درصد کاهش یافت در حالیکه در سال ۲۰۲۱ بالای ۷۵ درصد بود.

جدای از بازار مسکن، احتمال رکود اقتصادی نیز وجود دارد که قیمت مسکن باز هم کاهش یابد.

بسیاری از کانادایی ها به این فکر می کنند، آیا اکنون زمان خوبی برای ورود به بازار است؟

در اینجا عواملی وجود دارد که باید از نظر کریستوفر لیو نویسنده امور مالی شخصی CTV در نظر گرفته شود:

عوامل بازار
بازار املاک و مستغلات در یک وضعیت نوسانی است که به شرایط کلی اقتصادی، نرخ بهره فدرال، هزینه مصالح ساختمانی و موارد دیگر بستگی دارد. در اینجا برخی از مهم ترین عوامل بازاری که باید در هنگام خرید خانه در نظر گرفته شوند، آورده شده است.

نرخ بهره و تورم
حدود ۸۷ درصد از خریداران مسکن به جای پرداخت نقدی باید برای وام مسکن درخواست دهند. نرخ وام مسکن ارتباط نزدیکی با نرخ فدرال دارد.

نرخ تورم کانادا در ماه جولای ۷/۶ درصد بود و بانک مرکزی برای انقباض کمی فشار می آورد و نرخ یک شبه فدرال را به ۲/۵ درصد افزایش می دهد. با افزایش نرخ بهره، پرداخت ماهانه وام مسکن خریداران مسکن افزایش می یابد. در عین حال، این بدان معنی است که قیمت مسکن نیز کاهش خواهد یافت.

بازار فروشنده در مقابل بازار خریدار
در بازار خریدار، تعداد خانه های فروش بیشتر از خریداران است. برعکس، در بازار فروشنده، تعداد خریداران بیشتر از خانه های موجود در بازار است.

طبق داده های MLS، کانادا هنوز بازار خریدار نیست. نسبت فروش به فهرست جدید (SNLR) زیر ۴۰ درصد بازار خریدار است و اعداد فعلی بالاتر از آن هستند.

دلیل شخصی
وضعیت مالی یک فرد تعیین کننده توانایی خرید خانه است. در اینجا شخصی ترین عواملی را که باید در هنگام خرید خانه در نظر بگیرید آورده شده است.

امتیاز اعتباری
اکثر بانک ها از شما می خواهند که نمره اعتباری حداقل ۶۰۰ داشته باشید. اگر امتیاز زیر ۶۰۰ باشد، ممکن است پیدا کردن وام دهنده دشوار باشد، و حتی اگر این کار را انجام دهید، تقریباً مطمئناً نرخ بالاتری را دریافت می کند. خدمات زیادی در کانادا وجود دارد که گزارش امتیاز اعتباری رایگان ارائه می دهد.

رکورد درآمد
هنگام ارزیابی واجد شرایط بودن وام مسکن، اکثر وام دهندگان می خواهند ببینند که شما منبع درآمد قابل اعتمادی دارید و می توانید ماهانه وام مسکن را پرداخت کنید. همچنین، آنها به نحوه رسیدگی به امور مالی خود، پرداخت به موقع صورتحساب ها و اینکه آیا سطح بدهی شما قابل قبول است، نگاه می کنند. آنها باید مطمئن شوند که شما پول کافی برای پرداخت وام مسکن خود را پس از پرداخت هزینه های ماهانه خود دارید.

پیش پرداخت
اکثر بانک ها حداقل ۵ درصد از کل قیمت خانه را به پیش پرداخت نیاز دارند و همچنین ممکن است از وام گیرندگان بخواهند که ۱۰ درصد پیش پرداخت را نیز بپردازند.

آیا خرید خانه در سال ۲۰۲۲ عاقلانه است؟
بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، در حالی که هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، به احتمال زیاد قیمت مسکن به دلیل افزایش نرخ بهره همچنان با فشار نزولی مواجه خواهد شد.

لیو گفت که شخصاً منتظر خواهد ماند تا بازار به بازار خریدار تبدیل شود و قبل از خرید شاهد کاهش قیمت‌ها باشد.

او همچنین خواندن به روز رسانی ماهانه گزارش انجمن املاک و مستغلات کانادا (CREA) را برای تغییرات در بازار توصیه می کند.

بعلاوه، واکنش بازار به طور قابل توجهی از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است، بنابراین به جایی که می خواهید خرید کنید توجه داشته باشید و برای چند ماه آینده مراقب باشید.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز