ساخت بِتُن سازگار با محیط زیست توسط یک متخصص ایرانی در مونترال

Submitted on ش., 02/22/2020 - 01:25

یک متخصص ایرانی در مونترال موفق شد با روشی سازگار با محیط زیست بِتُن ارزان‌تر، محکم تر و سبک‌تر از بِتُن‌های فعلی تولید کند.

به گزارش رسانه هدهد به نقل از سی تی وی نیوز، مهرداد ماهوتیان، بنیانگذار و مدیر ارشد شرکت مونترالی فناوری کاربیکرت، در این رابطه گفت: محصولی تولیدی ما نقش مثبتی بر محیط زیست خواهد داشت. کاربیکرت بِتُنی است که بدون سیمان تولید می‌شود و همانند ماده ای چسبناک عمل می کند.

وی افزود: شما با سیمان مصالح را به هم متصل می کنید ولی سیمان برای محیط زیسست مضر است.

کریس استرن، مدیرعامل این شرکت نیز گفت: هشت درصد تولید گازهای گلخانه‌ای جهان ناشی از تولید سیمان است.

این تیم کارشان را از سال ۲۰۱۲ و با دانشگاه مک گیل آغاز کرد. آنها کشف کردند که می توانند سیمان را با باره فولادی جایگزین کنند، محصولی جانبی از فولاد ک بطور معمول در کارخانه های فولاد بعنوان مواد زائد دفع می شود و در این روش به یک پودر ریز و خرد شده تبدیل و سپس با اکسید کربن مخلوط می شود.

به گفته تولیدکنندگان این محصول جدید، مقاومت این محصول جدید در برابر سرما و گرما خیلی بیشتر است و به آب کمتری نیاز است و زمان کمتری نیز صرف می شود.

بِتُن‌های سنتی برای پختن ۲۸ روز زمان می خواهد ولی در این روش بیش از ۵ تا ۶ روز زمان نیاز نیست.

این کارخانه در حال ساخت یک کارخانه آزمایشی در Drummondville برای تولید انبوه این بِتُن جدید است، ماهوتیان خاطر نشان کرد: محصول ما ارزان تر، قوی تر و سازگار تر با محیط زیست است. این زوج کاری امیدوارند نه تنها محصولشان باعث کاهش اثر کربن در کارخانه شوند بلکه قیمت محصول نهایی ۱۰ تا ۲۰ درصد نیز ارزان تر شود.

آمار خرید و فروش املاک مسکونی کلان شهر مونترال در ماه ژانویه ۲۰۲۰

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز