ادامه مسمومیت‌های دانش‌آموزان در تعدادی از استان‌های ایران؛ سخنگوی کانون صنفی معلمان: پرونده‌سازی جدید برای فعالان مدنی

Submitted on ش., 03/11/2023 - 10:37

محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران، درباره پرونده مسمومیت دانش‌آموزان، با انتشار تصویری از مقاله‌ی منتشر شده در پایگاه اینترنتی حکومتی «مشرق» با عنوان «منظور رهبر انقلاب از عوامل ناامنی روانی در جامعه چه کسانی است؟»، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: اتاق فکر نهادهای امنیتی در حال فرافکنی از مسئولیت خود در موضوع مسمومیت دانش‌آموزان و پرونده‌سازی جدید برای فعالان صنفی و مدنی هستند. 

 سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران در ادامه افزود: عصبانیت آنها قابل درک است؛ آنها به خوبی می‌دانند که نهادهای مدنی و صنفی و جنبش‌های اجتماعی مرکز مقاومت جمعی برای محافظت از دستاوردهای جنبش مهسا هستند. 

همزمان، گزارش‌های روز شنبه ۲۰ اسفند، از حملات شیمیایی به شماری از مدارس در ایران به ویژه در مدارس دخترانه خبر می‌دهند. 

دانش‌آموزان یک مدرسه دخترانه در باغ‌ملک در استان خوزستان از حمله شیمیایی به مدرسه خود خبر داده‌اند. تصاویری پس از حمله به مدارس دخترانه کوثر و ستایش در اهواز و حضور نیروهای انتظامی در محل منتشر شده است. شماری از دانش‌آموزان مسموم شدند. 

🔴 #اهوازبه مدارس دخترانه کوثر و ستایش در اهواز حمله شیمیایی شده و دانش‌آموزان آن مسموم شده‌اند#مسمومیت_دانش_آموزان#مرگ_بر_ستمگر_چه_شاه_باشه_چه_رهبر #No2ShahNo2Mullahs pic.twitter.com/fVlgVOzU4K

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران نیز حمله به مدرسه باغ‌ملک و مدارس دخترانه بعثت و پویش در سنندج را تایید کرده است. 

به گزارش این منبع، در جریان حمله به مدارس عفت و فروغ، بر اساس تایید روابط عمومی آموزش و پرورش باغ‎ملک، ۵۴ دانش‌آموز این دو مدرسه دخترانه مسموم و به بیمارستان منتقل شدند. 

در آبادان نیز دانش‌آموزان مدرسه دخترانه دکتر معین هدف حمله شیمیایی قرار گرفتند و مسموم‌شدگان به بیمارستان منتقل شدند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان، در پی بروز علائم مسمومیت در میان شماری از دانش‌آموزان دختر این شهر، گفت: در پی اعلام مدرسه دخترانه دکتر معین به مرکز فوریت‌های پزشکی آبادان، کارشناسان فوریت‌های پزشکی، شماری از دانش‌آموزان را به بیمارستان‌های طالقانی و بهشتی منتقل کردند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز