لبنان|مقاومت؛ از بازدارندگی تا ترسیم معادله رعب و وحشت برای دشمن صهیونیستی

Submitted on ی., 09/06/2020 - 01:30

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مثل همیشه سخنان « سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان مورد توجه همه قرار می‌گیرد. وی در عاشورای امسال معادله دیگری تحت عنوان معادله رعب و وحشت برای رژیم اشغالگر صهیونیستی ترسیم کرد. این معادله منجر به ظهور مرحله جدیدی برای مقابله با رژیم صهیونیستی خواهد شد و این معادله در سخنان سید نصرالله که اعلام کرد رژیم اسرائیل باید از این به بعد باید از ترس نیم‌خیز حرکت کند، نمایان شد. معادله وحشت در یک مرحله حساس تاریخی به وجود آمد که در طی آن برخی از کشورهای عربی به سمت عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی پیش رفتند و در این فضا محور مقاومت قوانین جدید رعب و وحشت را وضع کرد تا موضع جدیدی را در مقابله با دشمن صهیونیستی ایجاد کند.

سید حسن نصرالله اظهار داشت که مقاومت، موجودیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهد شناخت، حتی اگر همه دنیا آن را به رسمیت بشناسند؛ چرا که به رسمیت شناختن آن به عنوان یک کشور، امری باطل است و مقاومت و حزب‌الله در خصوص انکار موجودیت صهیونیستی تعهد دارد و هرگز از این تعهد عقب نشینی نخواهد کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان از سازش تحقیرآمیز و ننگی که در انتظار برخی از کشورهای عربی است، صحبت کرد.

رژیم صهیونیستی در یک حالت ترس و وحشت در برابر ایران و تجربه انقلاب اسلامی ایران زندگی می‌کند؛ چرا که ایران قبل از جمهوری اسلامی و در زمان شاه پهلوی دوست رژیم اشغالگر اسرائیل و آمریکا بود که این امر مانند خنجری بر پشت مقاومت بود. اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران به تکیه‌گاه محور مقاومت تبدیل شد و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی مرحله جدیدی را آغاز کرد. بدین ترتیب تجهیزات آمریکایی و فن‌آوری تسلیحاتی آمریکایی و اسرائیلی از ایران خارج شد.

در همین راستا ممکن است که تجربه انقلاب در ایران در برابر اشغالگران صهیونیست به ملت امارات و دیگر کشورهای عربی نیز منتقل شود.

سید حسن نصرالله در همه سخنرانی‌های خود در سال 2020 تاکید کرد که صهیونیست‌ها از این پس از شدت ترس در حالت نیم‌‌خیز قرار خواهند گرفت. این یک معنی عمیق در بردارد. موضع گیری صهیونیست‌ها به این معناست که آن‌ها قادر به عقب نشینی نیستند، همچنین توانایی پیشروی نیز ندارند و نمی‌دانند چگونه در برابر مقاومت بایستند و نمی‌دانند چگونه می‌توانند به قبل از سال 2006 بازگردند. آنچه صهیونیست‌ها درباره امنیت جبهه شمالی فلسطین اشغالی ادعا می‌کنند، چیزی جز سردرگمی نیست. مقاومت امروز ابتکار عمل را از منطقه « الجلیل» گرفته تا «بئرالسبع» و صحرای « نقب» در دست دارد. حتی توانایی هسته‌ای صهیونیست‌ها در داخل منطقه سلاحی بی اثر و غیرقابل اعتماد است.

اما تلاش‌هایی که رژیم صهیونیستی برای استتار و انحراف توجه مقاومت از موقعیت و تحرکات نظامیان صهیونیسی صرف می‌کند، نشانگر میزان وحشت آن است. رژیم صهیونیستی در حال ساخت ربات‌ها و کنترل حرکت ماشین‌ها از دور است و این نادانی و غفلت آن‌ها را در زمان انجام عملیات و لحظه مرگ نشان می‌دهد؛ درحالی که آن‌ها از مرگ هراس دارند. بر اساس اظهارات سید حسن نصرالله این زمینه‌ها تعیین کننده اهدافی هستند و حقیقت این است که صهیونیست ها باید منتظر مرگ خود بمانند .

مواضع اخیر لبنان و قبل از آن‌ها انتخابات این کشور نشان داد که تقسیم بندی در لبنان فرقه ای نیست؛ بلکه تقسیم دو محور است یکی برای مقاومت و دیگری در برابر آن است. یکی علیه فساد و دیگری در قلب فساد قرار دارد. بر این اساس بود که سید حسن نصرالله با پیشنهاد فرانسه مبنی بر ایجاد قرارداد سیاسی جدید میان لبنانی‌ها موافقت کرد.

سیستم فرقه‌ای در لبنان در راستای حمایت از کشور ومبارزه با فساد در آن شکست خورده است. سید نصرالله معتقد بود که طرح فرانسوی‌ها برای ایجاد قرارداد سیاسی جدید میان لبنانی‌ها راهی مناسب برای برون رفت از این بحث‌ها است: لبنانی ها کدام لبنان را می‌خواهند ؟ آیا لبنان یکی از حوزه‌های انتخاباتی خارج از محدودیت فرقه‌ای است که درصدد منافع لبنانی‌ها حرکت می‌کند؟

سید نصرالله اطمینان داد که هرگونه تغییر در قرارداد سیاسی لبنان تنها با رضایت همه لبنانی ها خواهد بود و اتخاذ توصیه‌های فرانسه تنها از خلال گفتگوهای داخلی لبنان صورت می‌گیرد.

سید نصرالله اعلام کرد که هدف از پایبندی معادله بازدارندگی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی، انتقام نیست؛ بلکه هدف تثبیت توازن بازدارندگی و پیامدهای آن است و از تجاوزات رژیم صهیونیستی در کلیه‌های معیارهای سیاسی، اخلاقی و امنیتی که نیروهای مقاومت را در هر نقطه از جهان مورد هدف قرار می‌دهد، نمی توان چشم پوشی کرد. درست است که در قوانین بین‌المللی جایی برای رسیدگی به جنایت های رژیم اشغالگر وجود ندارد، اما صهیونیست‌ها باید معادله رعب و وحشت را به خوبی درک کنند. همانطور که سید حسن نصرالله درباره اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی از مرز «الناقوره» تا «جولان» هشدار داد .

منبع: العهد

انتهای پیام/

منبع
tasnim
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز