رئیسی: تمرکز بر بهبود معیشت مردم از اولویت‌های اصلی دولت است

Submitted on چ., 08/23/2023 - 06:08

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، در جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، وزرا و اعضای کابینه با ارائه گزارش‌هایی به تشریح عملکرد و اقدامات صورت گرفته در حوزه کاری خود پرداختند.

وزیر نفت نیز از رکوردشکنی حجم گازرسانی به نیروگاه‌ها و خنثی‌سازی اثرات تحریم و همچنین افزایش تولید نفت خبر داد. اوجی در گزارش خود از اقدامات وزارت نفت برای مقابله با شایعه‌پراکنی و التهاب‌آفرینی درباره افزایش قیمت بنزین حضور مخبر در جایگاه‌های بنزین را موجب آرامش افکار عمومی و کاهش التهاب ناشی از شایعات مطرح شده عنوان کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم ضمن ارائه گزارشی از بازدید خود از معادن ذغال سنگ استان کرمان و نیز رونق و رشد کیفی و کمی تولید در صنایع مس، نظرات و درخواست‌های کارگران را به اطلاع اعضای جلسه رساند.

سید صولت مرتضوی همچنین واردات بی‌رویه را موجب زیان دیدن کارخانجات کشور دانست.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور نیز در این جلسه از امضای توافقنامه برای ساخت 50 دستگاه ایکس‌ری بومی کانتینری میان این معاونت و سازمان گمرکات کشور کمتر از 10 روز پس از جلسه رئیس جمهور با تعدادی از تولیدکنندگان خبر داد.

در ادامه این جلسه رئیس‌جمهور ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر و همه شهدای دولت، تمرکز بر بهبود وضع معیشتی مردم را از اولویت‌های اصلی مجموعه اقدامات و فعالیت‌های دولت دانست و با تاکید بر ضرورت پرهیز از تعلل کارها به بهانه نظرات کارشناسی گفت‌:‌ نظرات کارشناسی پشتوانه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها در دستگاه‌های اجرائی است، اما باید مراقبت کرد که نظر اولیه یا غیرجامع یک کارشناس بهانه‌ای برای تاخیر و توقف انجام و اجرای طرح‌های دولت نشود.

رئیسی گزارش‌های مستدل وزرا و مسئولان دستگاه‌های اجرائی از اقدامات و عملکرد حوزه کاری خود به مردم را در ایجاد امید در جامعه موثر دانست و از بخش رسانه‌ای دولت و دیگر رسانه‌ها خواست، نسبت به تببین اقدامات و فعالیت‌های دولت اهتمام بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع
tasnim
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز