قیمت چوب در آمریکای شمالی دوباره افزایش یافته است! قیمت خانه به طور متوسط ​​40000 دلار گران تر می شود

Submitted on ی., 10/31/2021 - 21:16

به گزارش بلومبرگ، اگرچه صنعت چوب وارد فصل معمول خارج از فصل شده است و در فصل سرما میزان استفاده از چوب پایین می آید، اما قیمت های بالای چوب بازگشته است.

به گزارش تورنتوپرشنز، قیمت ها به دلیل عرضه کم و افزایش ساخت و ساز مسکن در حال افزایش است. تولید الوار در غرب کانادا رو به کاهش است، در حالی که جنوب ایالات متحده با کمبود نیروی کار مواجه است. پیش بینی می شود که ایالات متحده نیز در ماه آینده تعرفه های مضاعف بر نوعی چوب معمولی در کانادا اعمال کند که منجر به افزایش هزینه ها خواهد شد.

بر اساس گزارش ها، افزایش قیمت چوب نشان می دهد که خریداران مسکن با افزایش قیمت طولانی مدت مواجه خواهند شد.

قراردادهای آتی چوب شیکاگو تقریباً 735.70 دلار آمریکا به ازای هر 1000 فوت تخته معامله شد که بیش از دو برابر میانگین قیمت 356 دلار آمریکا در پنج سال قبل از همه‌گیری می باشد.

از زمان شیوع این بیماری همه گیر، قیمت چوب در نوسان بوده است. در رونق ساخت و ساز مسکن ناشی از کووید-19، قیمت چوب زمانی به رکورد بالایی رسید، اما پس از آن به دلیل افزایش تولید کارخانه های چوب بری، قیمت های بالا تقاضای خرده فروشی را سرکوب کرد و باعث کاهش شدید قیمت چوب شد. اما در حال حاضر، بازار دوباره اوج گرفته است.

در بریتیش کلمبیا، هزینه چوب افزایش یافته است. بریتیش کلمبیا تولید کننده اصلی چوب نرم است که برای ساخت خانه استفاده می شود و بسیاری از کارخانه های چوب بری در استان تولید خود را کاهش داده اند زیرا قیمت تمام شده بالاتر از قیمت فروش است.

هزینه چوب در بریتیش کلمبیا بر اساس نرخ قطع درختان تعیین می شود.دولت هر سه ماه یکبار نرخ چوب را تعدیل می کند، اما از قراردادهای آتی چوب عقب است. در ابتدای این ماه، نرخ درختان نسبت به سال گذشته چهار برابر افزایش یافته است.

همزمان، مقدار زیادی چوب در جنوب ایالات متحده تولید می شود، اما کارخانه های چوب بری با کمبود نیروی کار مواجه هستند.

برایان لئونارد، تحلیلگر شیکاگو RCM Alternatives گفت که به دلیل تنگناهای عرضه، انتظار می رود قیمت چوب تا سه ماهه اول سال 2022 به افزایش خود ادامه دهد. این خبر بدی برای خریداران خانه است.

جری هاوارد، مدیر اجرایی انجمن ملی سازندگان خانه، گفت: "ما شاهد افزایش قیمت‌های آتی هستیم که بدون شک به این معنی است که قیمت خرده‌فروشی چوب خریداری شده توسط سازندگان افزایش یافته است."

به گفته این انجمن، افزایش قیمت چوب در اوایل سال جاری باعث شد میانگین قیمت خانه در ایالات متحده 40000 دلار افزایش یابد و برخی از شرکت های ساختمانی مجبور به تعطیلی شوند.

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز