وزیر خارجۀ سوئد: اتحادیه اروپا برای جنگ طولانی در اوکراین و وضع تحریم‌های بیشتر علیه روسیه آماده است

Submitted on پ., 01/12/2023 - 07:31

توبیاس بیلستروم وزیر امور خارجه سوئد، روز چهارشنبه ۱۱ ژانوی/۲۱ دی، با حضور در یک نشست خبری، اعلام کرد: «اتحادیه اروپا خود را برای یک جنگ طولانی در اوکراین آماده کرده است و تا هر زمان که لازم باشد از کی‌یف در برابر تجاوز نظامی روسیه حمایت خواهد کرد».

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر امور خارجۀ سوئد در این کنفرانس خبری تصریح کرد: «با وجود تلاش های روسیه برای ایجاد تفرقه در میان ما، اتحاد در بین اعضای اتحادیه اروپا و آن سوی اقیانوس اطلس بسیار قوی بوده است».

وزیر امور خارجۀ سوئد که کشورش ریاست دوره ای اتحادیۀ اروپا را بر عهده دارد، در ادامه گفت:

به گزارش خبرگزاری رویترز، توبیاس بیلستروم تأکید کرد: «تحریم ها بهترین ابزاراتحادیه اروپا برای کمک به پیروزی اوکراین در این جنگ است که هدف نهایی تمام اقداماتی است که ما انجام می دهیم».

وزیر امور خارجۀ سوئد همچنین تصریح کرد: «اتحادیه اروپا برای یک جنگ طولانی در اوکراین آماده است و تا هر زمانی که طول بکشد، به حمایت سیاسی، اقتصادی، نظامی و بشردوستانه از اوکراین ادامه خواهد داد.»

توبیاس بیلستروم در بخش دیگری از اظهارات خود در جریان این نشست خبری گفت:

به گزارش رویترز، اتحادیه اروپا از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در فوریۀ سال ٢٠٢٢ میلادی، ۹ بسته تحریمی علیه روسیه اعمال کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات اتحادیه اروپا گزارش داده است: «تحریم‌های جدید احتمالاً شامل مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت سفر به اروپا برای شماری از مقامات روسیه که در جنگ اوکراین دخیل هستند، خواهد بود».

به گزارش رویترز، تحریم های جدید علیه مسکو، همچنین شامل اعمال ممنوعیت های بیشتر در زمینۀ فروش کالاهای ساخت اتحادیه اروپا به روسیه که می تواند مصارف نظامی داشته باشد، خواهد بود».

سوئد برای سومین بار از زمان پیوستن خود به اتحادیۀ اروپا در سال ۱۹۹۵، از تاریخ اول ژانویه سال ۲۰٢۳، ریاست دوره ای شورای اتحادیۀ اروپا را برای مدت ۶ ماه بر عهده گرفته است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز