رئیس جمهوری اوکراین برای دیدار با جورجیا ملونی و پاپ فرانسیس به ایتالیا سفر کرد

Submitted on ش., 05/13/2023 - 06:35

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، برای نخستین بار پس از آغاز جنگ در این کشور، روز شنبه ۱۳ مِه (۲۳ اردیبهشت)، به ایتالیا سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جزئیات برنامۀ سفر زلنسکی به رُم بنا به دلایل امنیتی هنوز منتشر نشده است؛ با این‌حال انتظار می‌رود که وی در جریان این سفر پیش از دیدار با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، با سرجیو ماتارلا رئیس‌جمهوری ایتالیا و جورجیا ملونی نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفتگو کند.

بر اساس این گزارش، محور گفتگوهای ولودیمیر زلنسکی با جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا، حمایت تسلیحاتی و بشردوستانه از اوکراین خواهد بود.

ولودیمیر زلنسکی در حساب کاربری خود در توییتر، با اشاره به سفر خود به ایتالیا، دیدار با مقامات این کشور و پاپ فرانسیس را گامی مهم در راستای پیروزی اوکراین توصیف کرده است.

Today in Rome. I'm meeting with President of Italy Sergio Mattarella, Prime Minister of Italy @GiorgiaMeloni and the Pope @Pontifex. An important visit for approaching victory of Ukraine! 🇮🇹🤝🇺🇦🤝🇻🇦

 دیدار ولودیمیر زلنسکی با پاپ فرانسیس در حالی صورت می‌گیرد که رهبر کاتولیک‌های جهان اخیراً در جریان سفر خود به مجارستان تأکید کرد که واتیکان در مأموریت مخفی صلح برای پایان دادن به جنگ در اوکراین شرکت دارد.

پیش از این، پاپ فرانسیس در گفتگو با ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان گفته بود: «برای برقراری صلح میان روسیه و اوکراین، مایلم هر کاری که لازم است انجام دهم».

رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین قصد دارد که دولت مسکو را متقاعد کند تا کودکان ربوده شده از مناطق اشغالی در اوکراین که به روسیه منتقل شده‌اند را به کشور خود بازگرداند.

نخست‌وزیر اوکراین اخیراً در گفتگو با پاپ فرانسیس برای بازگرداندن کودکان اوکراینی ربوده شده توسط روسیه درخواست کمک کرده بود.

دولت کی‌یف تخمین می‌زند که از زمان حمله مسکو به خاک اوکراین در فوریه سال گذشته، نزدیک به ۱۹ هزار و ۵۰۰ کودک اوکراینی به روسیه یا کریمه که تحت اشغال مسکو است، منتقل شده‌اند.

ایتالیا از زمان آغاز جنگ در اوکراین، حمایت‌های گسترده‌ای را از این کشور انجام داده است. جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا، در راستای ادامه حمایت‌های کشورهای غربی از اوکراین، خواستار تسریع روند پیوستن کی‌یف به اتحادیه اروپا شده است.

ولودیمیر زلنسکی نیز از کشورهای اروپایی خواسته است تا روند عضویت اوکراین به اتحادیه اروپا را هر چه سریعتر به پیش ببرند.

رئیس جمهوری اوکراین در راستای جلب حمایت کشورهای غربی از کی‌یف، به دیدار و گفتگو با مقامات کشورهای اروپایی ادامه می‌دهد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز