رئیس بانک کانادا می گوید شرایط فراهم است و کاهش نرخ بهره در ماه جون امکان پذیر است

Submitted on چ., 04/10/2024 - 20:34

تیف مکلم، رئیس بانک مرکزی کانادا، امروز پس از اینکه بانک مرکزی بار دیگر تصمیم گرفت به طور موقت نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد، گفت که بانک مرکزی ممکن است در تصمیم بعدی خود شروع به کاهش نرخ بهره معیار کند.

مک کولوم در پاسخ به سؤالاتی درباره احتمال اعلام کاهش نرخ بهره در ۵ جون گفت: «بله، این احتمالاً همینطور است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت که داده های اقتصادی از ژانویه اعتماد بانک مرکزی را تقویت کرده است که تورم حتی با شتاب گرفتن رشد اقتصادی به کندی ادامه خواهد داد.

شرایط برای شروع کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی فراهم شده است، اما برای اطمینان از تداوم کاهش تورم، باید فشارهای قیمتی برای مدت طولانی تری کاهش یابد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: "می‌دانم آنچه بیشتر کانادایی‌ها می‌خواهند بدانند این است که چه زمانی نرخ‌های سیاستی را کاهش می‌دهیم." چیزی که ما باید بسنجیم."

آخرین بیانیه بانک مرکزی کانادا نشان می دهد که تا کنون در زمینه تورم پیشرفت داشته است، اما قصد دارد به رویکرد محتاطانه در تصمیم گیری های سیاست پولی ادامه دهد.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، اقتصاددانان اکنون همچنان انتظار دارند که بانک مرکزی کاهش نرخ بهره را در اواسط سال آغاز کند و بسیاری از آنها از جون حمایت می کنند. با این حال، آنها اذعان کردند که این امر مستلزم آن است که تورم در ماه‌های آینده پایین بماند.

جرمی کرونیک، کارشناس سیاست پولی در موسسه سی دی هاو، گفت که بانک مرکزی مایل است شاهد ادامه این روند باشد.

نرخ تورم کانادا در ماه فوریه به ۲/۸ درصد کاهش یافت، در حالی که معیاری از فشارهای اساسی قیمت ها نیز کاهش یافت.

بانک مرکزی توجه ویژه‌ای به معیار تورم اصلی خود داشته است، که فشارهای اساسی قیمت‌ها را با حذف نوسانات قیمت‌ها اندازه‌گیری می‌کند.

بانک مرکزی نیز امروز گزارش سه ماهه سیاست پولی خود را منتشر کرد که نشان می‌دهد احتمال «فرود نرم» که در آن تورم بدون رکود اقتصادی قابل توجه کاهش می‌یابد، افزایش یافته است.

بانک مرکزی پیش بینی تورم خود را برای سال جاری اندکی کاهش داد و همچنان انتظار دارد تورم تا پایان سال ۲۰۲۵ به هدف ۲ درصدی خود بازگردد.

انتظار می‌رود رشد اقتصادی امسال قوی‌تر از پیش‌بینی‌های قبلی باشد. انتظار می رود اقتصاد کانادا در سال جاری ۱/۵ درصد و در سال های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ حدود ۲ درصد رشد کند. نرخ رشد اقتصاد جهانی امسال نیز به ۲/۸ درصد افزایش یافته است.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز