روسیه مدعی پیروزی حزب پوتین در انتخابات محلی در مناطق الحاق شده از خاک اوکراین شد

Submitted on Mon, 09/11/2023 - 06:42

مسکو شامگاه یکشنبه ١٠ سپتامبر، مدعی شد که حزب حاکم ولادیمیر پوتین در جریان انتخابات منطقه‌ای و شهرداری‌ها در روسیه، موفق شده است که بیش از ٧۰ درصد آراء را در مناطق الحاق شده از خاک اوکراین به دست آورد.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد که حزب حاکم موسوم به «روسیه متحد»، در انتخابات محلی برگزار شده در چهار منطقۀ الحاقی از خاک اوکراین، پیشتاز بوده است.

همچنین اِلا پامفیلووا رئیس کمیسیون انتخابات در روسیه، مدعی شد که این انتخابات «به صورت پویا و با کمترین تخلف» برگزار شده است.

این در حالی است که شورای اروپا این رأی‌گیری را «نقض فاحش قوانین بین‌المللی» خوانده است و کی‌یف و متحدانش نیز ضمن محکوم کردن این انتخابات، آن را تلاش «غیرقانونی» روسیه برای تثبیت قدرت و تسلط خود بر مناطق شرقی و جنوبی اوکراین دانسته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، انتخابات منطقه‌ای و شهرداری‌ها در روسیه که از روز جمعه تا یکشنبه در مناطق الحاقی از خاک اوکراین نیز برگزار شد، بخشی از تلاش مسکو برای مشروعیت بخشیدن به الحاق مناطق اشغالی در شرق و جنوب اوکراین است.

مسکو به رغم محکومیت شدید از سوی کشورهای غربی، در سپتامبر سال ۲۰۲٢، چهار منطقۀ دونتسک، لوهانسک، زاپوریژیا و خرسون را از اوکراین به خاک روسیه الحاق کرد.

این در حالی است که درگیری‌ها در این مناطق همچنان ادامه دارد و روسیه تنها کنترل بخشی از این چهار منطقه را در دست دارد. از سوی دیگر، جامعۀ بین‌المللی نیز الحاق این مناطق از اوکراین به خاک روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حزب حاکم ولادیمیر پوتین، در میانۀ انتقادات از تقلب در آراء و در حالی مدعی پیروزی در مناطق الحاقی از خاک اوکراین شده است که تلا‌ش‌های کی‌یف برای بازپس‌گیری مناطق اشغالی توسط روسیه ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، همچنین بسیاری از نامزدهای مطرح از جمله برخی از نامزدهای حزب کمونیست روسیه که حزب اصلی مخالف کرملین به‌شمار می‌رود، از سوی مقامات مسکو از شرکت در رقابت انتخاباتی منع شده بودند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کرملین مدعی شده است که بر اساس نظرسنجی‌ها و پیروزی‌های متعدد در انتخابات، ولادیمیر پوتین محبوب‌ترین سیاستمدار روسیه است و انتخابات آزاد و منصفانه برگزار شده است.

خبرگزاری رویترز در ادامه نوشته است که اعلام قاطعانۀ پیروزی حزب حاکم «روسیه متحد» در انتخابات منطقه‌ای در سراسر این کشور و حتی مناطق الحاق شده از خاک اوکراین، حامل پیامی است از سوی کرملین مبنی بر اینکه پوتین مهمترین ضامن ثبات در روسیه است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز