قاسمیان : هدف پیاده روی اربعین تأئید حکومت روحانیون شیعه در مقابل سکولاریسم است

Submitted on ی., 08/27/2023 - 08:43

رئیس کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی گفت : "منظور از شرکت در پیاده‌رویی اربعین هم دیدار با امام زمان است... هم تأئید حاکمیت دینی (شیعه) است".

غلامرضا قاسمیان از جمله "مشخصات حاکمیت دینی" یا به قول او "دینی-شیعی" را که لزوماً مختص روحانیون است "فراغت از منطق‌های مادّی دانست" و افزود : نقطۀ مقابل چنین حاکمیتی "تفکر غیردینی و قائل بودن به یک جریان سکولار" است.

حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان با استناد به آنچه "حاکمیت دینی" یا "حکمرانی قرآنی" نامید، افزود : "بر اساس این تفکر ما هیچ علم غیردینی نداریم."

وی گفت : "منظور از شرکت در پیاده‌روی اربعین دیدار با امام زمان یا آمادگی برای شرکت در صفوف طرفداران" او است "تا به این واسطه این نگرش غلط باطل شود که مثلاً امام زمان در روزگار کنونی در غربت است." در این پیاده روی به تعبیر حجت الاسلام قاسمیان "زائران خود را برای ظهور امام زمان" آماده می‌کنند.

با تعبیر حجت الإسلام قاسمیان پیاده روی اربعین نوعی تقابل میان نماد اسلامگرایی شیعی (کربلا) در مقابل نماد اسلامگرایی سنی (کعبه) است و در عین حال نوعی رقابت سیاسی بر سر رهبری مسلمانان جهان میان نایبان امام زمان (ولایت فقهای شیعه) و پادشاهی سعودی است.

در اظهاراتی مشابه غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سکولاریسم و غرب را یکی دانست و هر دو را بزرگترین دشمن حاکمیت دینی و حکومت دینی در ایران خواند و مدعی شد که تمام تحریم‌های اقتصادی غرب علیه جمهوری اسلامی برای جلوگیری از قدرت‌گیری این الگوی خاص سیاسی وضع شده‌اند. حداد عادل گفت : "غرب به‌شدت از ظهور اسلام به‌عنوان یک قدرت سیاسی نگران است و با تمام قوا می‌خواهد اجازه ندهد که انقلاب اسلامی، این نمونه حاکمیت اسلام موفق شود. فشارهایی که از روز اول انقلاب به ملت ما آوردند بهای ایستادگی ما در برابر زورگویی‌های غرب و آمریکا است."   

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز