نزدیک به ۳۰۰ آپارتمان در GTA در ۴ روز از لیست فروش خارج شد و اجاره ها دوباره افزایش یافت

Submitted on پ., 08/11/2022 - 21:11

آمارها نشان می دهد در چهار روز گذشته، نزدیک به ۳۰۰ آپارتمان فهرست شده در منطقه تورنتو بزرگ تراکنش های خود را پس گرفته اند.

داده ها نشان می دهد که در ماه آگوست، ۲۷۵ آپارتمان از لیست فروش خارج شد. در ماه فوریه، میانگین ۱۰ روز برای هر آپارتمان در بازار بود. در ماه جولای، تعداد فهرست های جدید برای کاندوها ۱۲ درصد کمتر از ماه قبل بود.

رابرت ون راجین، بنیانگذار Strata.ca گفت: ما با افزایش شدید نرخ بهره بانک مرکزی، تورم بالا و عدم کاهش رشد اقتصاد کانادا، وارد دوره آرامش شده ایم.

فروش کاندوهای تورنتو بزرگ در ماه جولای با ۱۷۰۰ معامله ۲۴ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است. متوسط ​​قیمت هر فوت مربع یک آپارتمان ۸۲۸ دلار (745000 دلار در ماه) است. در مرکز شهر تورنتو، قیمت ها تقریباً مشابه ماه جون(حدود ۱۰۹۳ دلار در هر فوت مربع) بود.

در حالی که قیمت آپارتمان ها به این سرعت کاهش نیافته است، اما نسبت به اوج خود که در ماه فوریه به قله رسید به میزان ۱۳ درصد کاهش یافته است.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، خریداران در ماه جولای حدود ۰/۸ درصد کمتر از قیمت درخواستی پرداخت کردند و در فوریه به طور متوسط ​​۱۵ درصد بالاتر از قیمت درخواستی فروختند.

Van Rhijin خاطرنشان کرد: این اولین بار است که بازار مسکن GTA به طور رسمی از دسامبر ۲۰۲۰ وارد بازار خریدار شده است.

در مقابل، بازار اجاره آپارتمان همچنان در حال داغ شدن است.

با فروش ۵۷۰۰ کاندومینیوم، متوسط ​​اجاره یک آپارتمان در منطقه تورنتو بزرگ به ۲۷۰۷ دلار رسید که بیش از ۴۰۰ دلار گرانتر از جولای ۲۰۲۱ بود.

ون راژین گفت: «بازار اجاره هیچ نشانه‌ای از کندی را نشان نمی‌دهد، به خصوص در ماه سپتامبر که بسیاری از مردم می‌خواهند یک آپارتمان اجاره کنند.

رقابت شدیدی بین مستأجران وجود دارد، نه تنها دانشجویانی که می خواهند اجاره کنند، بلکه همچنین کسانی که توانایی خرید خانه ندارند به دنبال خانه ی اجاره ای هستند.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز