نیروهای نظامی ایران با یورش به روستایی در هرمزگان و تخریب خانه‌ها، ۱۵۰ افغانستانی را بازداشت کردند

Submitted on پ., 07/13/2023 - 08:22

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، روز پنج‌شنبه ۲۲ تیرماه در گزارشی به نقل از علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان اعلام کرد که یورش اخیر «در پی نارضایتی های مردمی از انجام قاچاق سوخت» صورت گرفته است.

طبق این گزارش، نیروهای نظامی ایران «با اجرای یک طرح ضربت در بخش‌هایی از مناطق شرقی استان هرمزگان، ۵۵۰ عدد انواع مخازن حاوی ۳۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف و ۱۵٠ نفر اتباع بیگانه» را دستگیر کرده‌اند.

اظهارات علی اکبر جاویدان در حالیست که محمد مقیمی، وکیل فعال در زمینه حقوق بشر چندین ویدیو در مورد «گسیل گسترده نیروهای نظامی رژیم جمهوری اسلامی و یورش به روستای کلاهی از توابع میناب و به آتش کشیدن و تخریب اموال عمومی و ضرب و شتم شدید و بازداشت مردم» در صفحه تلگرام خود منتشر کرده است.

در همین حال سازمان حقوق بشری «کمپین فعالین بلوچ» نیز با انتشار توییتی در مورد حمله اخیر نوشته است که «نیروهای نظامی به روستای کلاهی یورش برده و اقدام به تخریب و جمع آوری مخازن سوخت» و «ده ها دستگاه خودروی نیسان، پمپ آب و شیلنگ سوخت» را نیز توقیف کردند.

امروز نیروهای نظامی به روستای کلاهی یورش برده و اقدام به تخریب و جمع آوری مخازن سوخت کردند.تاکنون ده ها دستگاه خودروی نیسان، پمپ آب و شیلنگ سوخت توسط نیروهای نظامی توقیف شدند.همچنین سرهنگ لشکری و دادستان میناب همچنان در روستای کلاهی حضور دارند و در حال مدیریت این اقدام هستند pic.twitter.com/hJim6y33Nm

سوخت‌بری که مقامات جمهوری اسلامی ایران آن را « قاچاق سوخت» می‌دانند، یکی از راه‌های اصلی تأمین معاش شهروندان مناطق مرزی – اتباع ایرانی و افغانستانی – از جمله در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان است. مرزنشینان این مناطق که به دلیل محرومیت و نداشتن شغل به سوخت‌بری روی آورده‌اند، همواره مورد یورش نیروهای نظامی ایران قرار می‌گیرند.  

 

هم اکنون چندین دستگاه خودرو نیروهای نظامی با یورش به روستای کلاهی از توابع شهرستان میناب که اهالی آن همه شهروندان بلوچ هستند به بهانه مبارزه با آنچه که توسط حکومت قاچاق سوخت عنوان میشود اقدام به بازداشت ده ها نفر از شهروندان و تخریب منازل، توقیف خودروها و آتش زدن قایق های صیادی… pic.twitter.com/MIOiRe6HEe

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز